Katrā no mums dzīvo jaunatklājēja gars – piedzīvot ko neredzētu, apceļot pasauli, būt tuvāk dabai, pavadīt nakti vietā, kur nav viesnīcu vai kempingu, taču vienlaikus saglabājot kaut kripatiņu no ikdienā ierastā komforta. Šoreiz studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" aplūko septiņvietīgo "Dacia" modeli, kas pavisam nesenā pagātnē ir ticis pie jauna aprīkojuma līmeņa "Extreme".

Šī spēkrata īpašības novērtēt raidījumam palīdzējis cilvēks, kurā jaunatklājēja gars ir sevišķi spēcīgs, jo viņš pats, pārvarot neskaitāmus šķēršļus un diskomforta zonas, daudzkārt devies visai paskarbos piedzīvojumos dabā. Jānis Kļaviņš ir ne vien profesionāls ceļotājs un piedzīvojumu meklētājs, bet arī industriālā alpīnisma un enduro motobraukšanas pasniedzējs, zemessargs, kā arī šūpuļtīklu ražotājs. Vēl viņš jau 18 gadus veido raidījumus "Uz meža takas" un "Zaļais stūris".

Kāds sakars "Dacia Jogger" ar "pasaules apceļošanu"? Lai gan tam ir tikai priekšējā riteņu piedziņa, tā klīrenss ir gluži vai apvidnieka cienīgs – veseli 20 cm. Līdz ar to, vadot šo auto, nebūs jāuztraucas par bedrēm, no sniega netīrītām ielām vai izbraucieniem vieglos apvidus apstākļos, dodoties atpūtā tālāk no pilsētas burzmas. Principā šis varētu būt gana labs auto aktīva dzīvesveida piekritējiem – vietas te ir gana gan pašam, gan nepieciešamajam ekipējumam.

Protams, "Jogger" nav raķete. Šī auto dzinējam ir tikai trīs cilindri, bet darba tilpums – viens litrs. Un jauda šķietami pieticīga – 109 ZS, bet ar to ir gana, lai "Jogger" nenokaitinātu jau brauciena pirmajos metros. Tiem, kuri vēlas pamatīgi ietaupīt uz degvielas rēķina, pieejama arī "Jogger" versija, kas tiek darbināta ar gāzi (LPG). Abos gadījumos motors tiek pārots ar sešpakāpju manuālo transmisiju.

Atverot bagāžas durvis, aiz kurām slēpjas 607 litrus liela kravas telpa, "Extreme" versijā pamanīsiet kasti, kuru pavisam vienkārši ir iespējams pārvērst divguļamā gultā. Zem gultas ir paslēpta mantu glabātuve, tai ir iespējams piekļūt jebkurā laikā, un šis nodalījums ir viegli atverams – tādējādi var tikt pie vajadzīgajām lietām. Savukārt kastei atvāžamās durtiņas atvērtā stāvoklī var lietot kā darba vietu vai galdiņu, pie kura ieturēt brokastis.

Tomēr, ja vēlas vēl vairāk noslēpties no svešām acīm vai sliktiem laikapstākļiem, vienlaicīgi palielinot šī ceļojošā nama kvadratūru, auto aizmugurē ir iespējams uzbūvēt arī speciāli "Jogger" izstrādātu telti. Tā ir klasiskas uzbūves telts, kuras viens no galiem stiprinās tieši pie auto aizmugures. Bagāžnieka durvis iespējams atstāt vaļā, tādējādi izveidojot nojumi vai vējtveri un papildu guļamistabu omulīgākai nakšņošanai arī plašākā kompānijā.

Šāds septiņvietīgais auto maksā 21 900 eiro, bet bāzes versijā ar piecām sēdvietām tas ir vēl lētāks – 16 490 eiro. Kopējā "Sleep pack" un telts pakotnes cena ir nedaudz virs diviem tūkstosīem eiro un to ir iespējams iegādāties arī atsevišķi no auto (gadījumā, ja īpašumā jau ir agrāk iegādāts "Jogger" un pārvērst savu auto par ceļojošu namu uz riteņiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!