Vairums autovadītāju ievēro atļauto braukšanas ātrumu, lai izvairītos no sodīšanas, bet par pārsniegtā ātruma bīstamību nedomā, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji, atsaucoties uz pētījumiem un novērojumiem ceļu satiksmē.
CSDD pārstāvji norāda, ka autovadītāju soda saņemšanas bažas apstiprina arī uzņēmuma AS "Mapon" apkopotie dati.
"Mapon" produkta attīstības vadītājs Kalvis Šēnbergs skaidro, ka autovadītāji ievērojami samazina ātrumu stacionāro fotoradaru tuvumā, bet tiklīdz tiem pabrauc garām, atkal to pārsniedz. Nelieli uzlabojumi novēroti ceļu posmos, kur uzstādītas vidējā ātruma kontroles sistēmas. Tajos vidējais ātrums tiešām ir samazinājies un satiksme kļuvusi nedaudz mierīgāka.
Vienlaikus CSDD atzīmē, ka pēdējo gadu laikā arvien populārāki kļūst transporta koplietošanas pakalpojumi. Automašīnās ir ieviestas dažādas automatizētas brīdinājumu sistēmas.
""CityBee Latvija" brauciena laikā pārrauga lietotāju braukšanas ātrumu. Tiek izmantotas ierīces un automatizētas sistēmas kombinācijā ar cilvēkresursiem," norāda "CityBee" reģionālais vadītājs Krištofs Hegedjušs.
Viņš papildina, ka vairāk nekā gadu darbojas automātiskie zvani, kas brīdina klientus par potenciāli nopietnām sekām, kas var rasties nedrošas auto vadīšanas rezultātā, kā arī autovadītāji saņem zvanu ar audio brīdinājumu un īsziņu.
Savukārt CSDD norāda, ka izplatīts iemesls, kādēļ autovadītāji ikdienā pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, ir vadītāju pielāgošanās ātruma plūsmai, kā arī steiga un ātruma pārsniegšana kā izklaide un adrenalīna gūšana.
"Daļa cilvēku nemaz neapzinās, cik patiesībā viņi ir uzvilkti un agresīvi noskaņoti. Līdz ar to, sēžoties pie auto stūres, viņi visas šīs negatīvās emocijas automātiski laiž uz āru un tā rezultātā vadītājs pārsniedz ātrumu vai veic neapdomīgus manevrus," skaidro psihoterapeits-ārsts Artūrs Miksons.
CSDD atgādina, ka jaunajā sociālajā kampaņā "Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu" kompānija vēršas pret izplatītāko ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu Latvijā - atļautā ātruma pārsniegšanu.
Jau ziņots, ka kampaņa organizēta saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam paredzētajiem rīcības virzieniem ar mērķi 2030.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazināt par 50% attiecībā pret 2020.gadu.
Sociālo kampaņu pret atļautā ātruma pārsniegšanu organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju un partneriem "Circle K", "CityBee", "Ergo" un "Mapon".
Kampaņu finansē no CSDD un Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem.