Foto: Shutterstock
Iedomājieties, ka esat devies garā braucienā ar elektroauto. Protams, jūs nevēlaties uztraukties par to, vai īstajā laikā nonāksiet stacijā, lai uzlādētu akumulatoru. Jūs vienkārši gribat braukt un uztaisīt pārtraukumu, kad ir laiks izstaipīt saspringušos muskuļus, iedzert kafiju vai kaut ko apēst. Citiem vārdiem sakot – jūs vēlaties, lai šai ziņā viss būtu tieši tāpat, kā braucot ar iekšdedzes mašīnu. Vai tas ir iespējams?

Autobraucēji ar pieredzi apgalvo, ka tas ir reāli, tomēr – vēl ne ar visiem elektromobiļiem. No otras puses – par laimi, tādu spēkratu, kas neprasa paradumu maiņu, kļūst aizvien vairāk. Bet ir vēl kas – šis ir labs laiks potenciālajiem videi saudzīgo auto pircējiem nopietni izvērtēt, cik bieži viņiem vajadzēs braukt bez apstājas trīs, četras vai vairāk stundas pa šoseju un cik daudz laika tagad viņi pavada degvielas uzpildes stacijās un ēstuvēs.

Savi ieradumi praktiski vairs nav jāpielāgo

Elektroauto portāls "Evcentral" veica eksperimentu – fiksēja, cik ilgā laikā reālos apstākļos var piepildīt akumulatoru ar konkrētu enerģijas daudzumu. Turklāt pētnieki dokumentēja arī uzlādes jaudu. Gandrīz visos gadījumos viņi konstatēja, ka sasniegt ražotāju norādīto maksimālo vērtību līdzstrāvas stacijā nav iespējams. Un tomēr – daži rezultāti bija diezgan iespaidīgi.

Piemēram, vidējās klases "Hyundai Ioniq 5" testa laikā bez piepūles sasniedza 225 kW momentāno uzlādes jaudu, un viss uzlādes process norisinājās ar iespaidīgu 186 kW vidējo jaudu. Tādā veidā uzpilde no 30 līdz 80 procentiem ilga vien

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!