Foto: Publicitātes foto
Mūsdienu auto vairs nav tikai parasti transportlīdzekļi. Katrs modelis, kas noripo no rūpnīcas konveijera, ir aprīkots ar daudzām tehnoloģiskām novitātēm. Pateicoties plašām inovācijām, interjerā ir super ērti sēdekļi, patīkama stūresrats un lieliska audio sistēma. Tādi elementi kā multivide un klimata kontrole, digitālie displeji un drošības sistēmas ir neatņemama mūsdienu auto sastāvdaļa. Bet kā tiek panākts līdzsvaru starp inovācijām un komfortu?

Lai uzsvērtu labas salona ergonomikas nozīmi, zviedru žurnāla "Vi Bilagare" veidotāji veica pētījumu, kurā noteica, cik daudz laika nepieciešams identiskiem uzdevumiem dažādās mašīnās. Testā piedalījās vairāk nekā ducis vieglo auto. Lielākā daļa bija jauni modeļi, kuros daudzas vadības ierīces ir izvietotas skārienekrānos, bet salīdzinājumam tika izmantots viens auto, kas ražots 2005. gadā. Rezultāti pārsteidza: aktivizēt dažas funkcijas vecajā mašīnā varēja ievērojami ātrāk – pat par 35 sekundēm. Tātad par tik sekundēm ilgāk jauno modeļu vadītāju uzmanība bija novērsta no ceļa.

Kamēr daži ražotāji riskē ar eksperimentiem un ievieš tehnoloģijas, kuras ne vienmēr izrādās labas, daļa kompāniju izvēlas piesardzīgāku pieeju un meklē veidus, kā optimāli apvienot labi zināmos vadības rīkus un jaunāko, ko sniedz tehnoloģijas. Viens no šādiem piemēriem ir "Opel". Tā jaunākajos modeļos visas bieži izmantotās funkcijas, piemēram, salona apsilde un gaisa kondicionēšana, tiek pārvaldītas ar fiziskām pogām. Retāk nepieciešamās funkcijas ir integrētas

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!