Foto: Publicitātes foto
Vai ūdeņradis kādreiz kļūs par plaši lietotu degvielu? Ja jā, tad kad tas notiks? Vai tas būtu piemērots arī kravas transportam? Varbūt eksistē labākas alternatīvas pārejai uz ilgtspējīgiem smagajiem auto?

Speciālisti ir vienisprātis – ūdeņraža tehnoloģijām šajā desmitgadē, neapšaubāmi, būs nozīmīga loma gan enerģētikas, gan transporta nozarē. Tomēr jautājums par to, vai transporta joma ir vispiemērotākais ūdeņraža izmantošanas virziens, joprojām paliek atklāts.

15,5 miljoni eiro akumulatoru pētniecībai

"Mēs, transporta nozares pārstāvji, esam atbildīgi par lielu daļu oglekļa dioksīda emisijas, tādēļ mums nekavējoties ir jāveic tās dekarbonizācija. Šim nolūkam der visas tirgū pieejamās alternatīvas – HVO jeb hidrogenētas augu eļļas degviela, biodegviela, elektrība un ūdeņradis," "Scania Latvia" vadītājs Aigars Pušinskis nevēlas izcelt vienu konkrētu risinājumu.

Vācijas Nacionālās ūdeņraža un degvielas šūnu tehnoloģiju organizācijas Starptautiskās sadarbības nodaļas vadītājs Francis Lēners, kurš piedalījās diskusijās pērn notikušajā Transporta inovāciju forumā Viļņā, izsakās līdzīgi. Pēc viņa domām, attīstība vairākos virzienos ir nepieciešama tādēļ,

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!