Vangažos autoceļa malā uzbūvēta skaņas siena, kas vietējiem iedzīvotājiem aiztur transportlīdzekļu radītos trokšņus. Tik tālu ar nodomu ir labi, bet šajā "klintī" ir ierīkota sprauga, pa kuru iet gājējiem, bet autovadītāji tos, ja pamana, tad tikai pēdējā brīdī. Uzmanību uz šo problēmu, kura katrā brīdī var izvērsties par traģēdiju, vērš TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.
Šī projekta autori ir radījuši bīstamu konstrukciju no ceļu satiksmes drošības skatu punkta. Cilvēks iet pāri Vidzemes šosejai, kad tam pie pārejas iededzies luksofora zaļais signāls, tad viņš nonāk līdz akustiskās sienas spraugai, un tālāk gājēju pāreja vairs nav regulējama – tur nekāds "zaļais" vairs nav spēkā.
"Zebra" novērojums pierāda, ka vairāki gājēji šai pārejas neregulējamai daļai iet pāri, vispār nepaskatoties, vai tuvojas automobilis, domājot, ka luksofors attiecas arī uz pārejas turpinājumu. Tomēr sienas otrā pusē braucošajiem autovadītājiem nav nekāda luksofora, kā arī caur mūri tie neredz, nedz ka tur gājējiem deg "zaļais", nedz ka tur vispār kāds gājējs tuvojas. Raidījums nofilmējis arī brīdi, kad kāds bērns ar skrejriteni brauc vienā laidā taisni pāri – ja tobrīd tur brauktu kāds auto, tas pat nobremzēt nepaspētu.
"Kurš to dabūja gatavu!? Kā to var dabūt gatavu 21. gadsimtā un vēl par lielu naudu? Kāpēc ir jābūvē par lielu naudu tādas lamatas, kurās cilvēki tīšām tiek vedinātu uzkāpt uz grābekļa?" izbrīnīti vaicā Timrots.
"Cilvēki mums parasti prasa, kurš stulbenis to visu dabūja gatavu!?" turpina Timrots, kurš pameklēja internetā informāciju, kas tad šo šedevru uzbūvējis. Izrādās, to būvējis SIA "Tilts" par līguma cenu 1,7 miljoni eiro (bez PVN). Bet šo projektu par 33 tūkstošiem eiro izstrādāja SIA "Projekts EAE". "Tagad varam fonā atskaņot aplausus," piebilst Pauls Timrots.
Viens no risinājumiem šai sarežģītajai pārejai, pēc Timrota domām, būtu ierīkot fizisku barjeru, kas liek pirms pēdējā posma gājējam ar seju pavērsties pret pretimbraucošajiem, proti, ka gājējas nevar ceļu šķērsot "pa taisno".
Tomēr arī bīstamā gājēju pāreja nav vienīgā šī projekta bēda. "Ja reiz vajag iztērēt divus miljonus eiro, tad zīmes jāsprauž, kur vien pagadās," novērojis Timrots. Arī šeit ir pieliktas trīs zīmes par gājēju pāreju pretējā virzienā, kur neviens nebrauc. Šeit būtu nepieciešama tikai viena "ķieģeļa" zīme.