Foto: Publicitātes foto

Aptuveni gadu pēc veiksmīgā akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) īstenošanas "Porsche AG" šī gada trešajā ceturksnī atkal uzrādījis labus uzņēmējdarbības rādītājus – pirmajos deviņos mēnešos ražotāja grupas tirdzniecības ienākumi pieauguši par 12,6%, sasniedzot 30,13 miljardus eiro, pamatdarbības peļņa – par 9%, sasniedzot 5,5 miljardus eiro, norāda uzņēmumā.

2023. gada trešā ceturkšņa beigās "Porsche AG" grupas peļņa no pamatdarbības veidoja 18,3%, tādējādi tiem atrodoties uzņēmuma noteiktā mērķa amplitūdas augšdaļā, pērn – 18,9%. Neto naudas plūsma automobiļu segmentā bija 3,39 miljardi eiro salīdzinājumā ar 3,27 miljardiem eiro pērn. Neto naudas plūsmas attiecība automobiļu segmentā veidoja 12,2%, pērn – 13,4%. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos klientiem piegādāti 242 722 automobiļi, kas ir par 9,6% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

"Būtiski investējot zīmola un tehnoloģiju attīstībā, mēs vienlaikus esam sasnieguši labus rezultātus un stabilu naudas plūsmu. Uzņēmums turpina izaugsmi lielā pieprasījuma un pozitīvā produktu klāsta un cenu ietekmes dēļ," pauž valdes priekšsēdētāja vietnieks un par finanšu un IT jautājumiem atbildīgais valdes loceklis Lucs Meške.

"Porsche AG" valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme norāda, ka visā pasaulē ir liels pieprasījums pēc visu "Porsche" modeļu līniju automobiļiem. Taču vienlaikus zīmola produktu ekskluzivitāte un individualizācija pastāvīgi pieaug. "Mēs gūstam labumu no stabilas tirgus pozīcijas galvenajos pasaules reģionos. Eiropā, Ziemeļamerikā un "ārvalstu un attīstības tirgu" reģionā esam novērojuši izaugsmi, kas pārsniedz vidējo rādītāju," saka Blūme.

Viņš uzsver, ka "Porsche AG" uzņēmējdarbības modeļa pamatā ir zīmola unikālā pozīcija autobūves nozarē. "Atšķirībā no nišas luksusa auto ražotājiem mūsu priekšrocība ir tā, ka esam daļa no "Volkswagen" grupas un varam dinamiski pielāgoties tirgus prasībām," turpina "Porsche AG" valdes priekšsēdētājs.

Šā gada laikā "Porsche" straujāk investējis nākotnes tehnoloģijās, autosportā un zīmola stiprināšanas pasākumos, tostarp "Porsche" sporta automobiļu 75 gadu jubilejas svinībās. Papildus tam ir izmaksas, kas saistītas ar gatavošanos gaidāmo produktu laišanai tirgū – 2024. gadā tirgū plānots laist ne mazāk kā četrus jaunus modeļus. Neraugoties uz iepriekš minētajiem izdevumiem un inflāciju, grupas pamatdarbības ienākumi no pārdošanas saglabājas augstā līmenī.

"Taycan" veiksmes stāsts turpinās

Pilnībā elektriskā sporta automobiļa "Taycan" piegādes 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos gada griezumā pieaugušas par 11% jeb līdz 27 885 automobiļiem. Pirms tā laišanas tirgū 2019. gadā "Porsche" prognozēja, ka gadā tiks pārdoti 20 000 šo automobiļu.

""Taycan" ir un būs veiksmes stāsts. Mēs katru gadu izvirzīto pārdošanas mērķi esam pārsnieguši, neraugoties uz sarežģītajiem apstākļiem piegādes tīklā un pārdošanas reģionos, kur attīstība e-mobilitātes jomā var ievērojami atšķirties," pauž Meške.

"Porsche" prognozē veiksmīgu finanšu gadu

Lai arī makroekonomiskā situācija saglabājas sarežģīta, "Porsche" ir apstiprinājis prognozes šim finanšu gadam. Ja globālā ekonomiskā un piegāžu situācija būtiski nepasliktināsies, "Porsche" prognozē, ka grupas peļņa no pamatdarbības veidos 17–19%. Šīs prognozes balstās uz pieņēmumu, ka tirdzniecības ieņēmumi veidos 40–42 miljardus eiro. Ilgtermiņā "Porsche" vēlas panākt, lai grupas peļņa no pamatdarbības pārsniegtu 20%.

Finanšu pakalpojumu struktūrvienība "Porsche Financial Services" (PFS) gada pirmajos deviņos mēnešos turpinājusi stabilu izaugsmi – tirdzniecības ienākumi pieauguši līdz 2,52 miljardiem eiro, pērn tādā pašā periodā bija 2,47 miljardi eiro. PFS pamatdarbības peļņa samazinājās līdz 230 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 301 miljonu eiro pirms gada. Samazinājumu lielā mērā noteica procentu likmju palielināšanās un refinansēšanas aktivitātes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!