Foto: Publicitātes foto

Auto entuziasti, runājot par savām sapņu mašīnām, parasti piemin sportiskus un jaudīgus modeļus, kas reti ir piemēroti gariem braucieniem un parasti nav īpaši komfortabli. Tomēr, ja paskatās uz ielām, kļūst skaidrs, ka lielākā daļa cilvēku izvēlas ērtus un saprātīgus auto, kas ļauj aizmirst par ceļa nelīdzenumiem un justies enerģijas pilnam pat pēc garāka brauciena.

Viskomfortablākie auto parasti ir dārgi. Reti kurš spēkrats šai ziņā līdzinās tādiem komforta flagmaņiem kā "Mercedes-Benz" S-klasei un greznajiem "Rolls-Royce", taču pagājušajā gadā par sevi atgādināja arī "Citroën". Franču ražotājs ar saviem neticami komfortablajiem modeļiem bija slavens jau vairāk nekā pirms pusgadsimta, bet pērn "C5 X" izcīnīja vairākus apbalvojumus, kļūstot arī par "Lietuvas Gada auto".

"Citroën" jau pagājušā gadsimta vidū izcēlās ar ērtiem auto. Tolaik daudzi izmantoja neatkarīgo balstiekārtu, kas tika izstrādāta 19. gadsimtā un kas bija pārāka par iepriekš izmantotajām lokšņu atsperēm. Taču franči neapstājās pie industrijas standartiem un domāja ārpus rāmjiem. Hidrauliku, ko izmantoja bremžu un stūres sistēmā, viņi pielāgoja balstiekārtai un 1954. gadā ieviesa hidropneimatisko balstiekārtu – to izstrādāja "Citroën" inženieris Pols Magess. Pirmo reizi tā tika uzstādīta uz modeļa "Traction Avant" aizmugurējās ass, bet gadu vēlāk, 1955. gadā, parādījās arī modelī "DS", ko daži speciālisti dēvē par vienu no nozīmīgākajām mašīnām visā autobūves vēsturē.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!