Delfi foto misc. - 77722
Foto: EPA/Scanpix/LETA

Eiropas auto būves nozares uzņēmumi un to piegādātāji šobrīd nodrošina vairāk nekā sešus miljonus darba vietu, taču gaidāmā atteikšanās no spēkratiem ar iekšdedzes dzinējiem un pāreja uz elektroauto būtiski ietekmēs un mainīs darba tirgu, norāda "Porsche" oficiāla pārstāvja SIA "Baltijas Sporta auto" vadītājs Ivars Norvelis.

Elektroauto ražošana ir mazāk sarežģīta un mazāk darbietilpīga nekā spēkrata ar iekšdedzes dzinēju, jo tiek izmantots daudz mazāks sastāvdaļu skaits. Proti, iekšdedzes dzinējam vien vidēji ir vairāk nekā 1000 detaļu, savukārt elektrodzinējam desmit reižu mazāk – ap simts. Elektriskajām automašīnām arī nav nepieciešami daudzi mehānismi, kas ir atrodami ar benzīnu darbināmos spēkratos. Savukārt elektroauto ir daudz vairāk elektronikas iekārtu, tāpēc tos mēdz saukt par "datoriem uz riteņiem".

"Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem radīs milzīgas pārmaiņas automobiļu rūpniecībā, tādējādi pārkvalificēšanas programmām būs nepieciešams papildu Eiropas Savienības atbalsts, lai palīdzētu rūpnīcu darbiniekiem sagatavoties nākotnei ar nulles emisijām. Autoražotāji ir aicinājuši Eiropas Komisiju palīdzēt mazināt ietekmi, ko pāreja uz elektrību atstās uz ražošanas darbiniekiem," saka Norvelis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!