Pašreiz lēmumu pieņēmēji Latvijā neizmanto visus instrumentus, lai sasniegtu Eiropas Savienības noteiktos klimatneitralitātes mērķus transporta jomā, jo vēl arvien nodokļu politika veidota tā, ka automašīnām ar lielu CO2 izmešu apjomu un videi saudzīgākiem spēkratiem izmaksas gan iegādē, gan ekspluatācijā būtiski neatšķiras, uzskata lietoto auto tirgotāja "Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.
Šo situāciju iespējams labot, izvēloties citu Eiropas valstu pieeju, kad lielo dzinēju īpašnieki maksā ievērojami lielākus nodokļus, turpretim ekonomiskāko un videi nekaitīgāko automašīnu īpašnieki maksā krietni mazāk. Šādi iespējams motivēt cilvēkus atbildīgai rīcībai, kā arī samazināt CO2 izmešu apjomu.
"Longo Group" apkopotā informācija liecina, ka uzņēmuma pārdoto spēkratu vidējās CO2 emisijas ir par 9% zemākas nekā pērn realizētajām jaunajām automašīnām Latvijā, jo lietotie spēkrati mūsu valstī lielākoties tiek ievesti no Nīderlandes un Beļģijas, kurās ir atšķirīga nodokļu politika, kas stimulē ekonomiskāku un "zaļāku" automašīnu iegādi. Ja salīdzina ar visiem Latvijā reģistrētiem auto – atšķirība ir vēl lielāka jeb jau 23%.