Spraigā konkurences cīņā "Peugeot 408" ar 66 punktiem ir kļuvis par "Igaunijas Gada auto 2024". Prestižā titula ieguvējs tika pasludināts 13. janvārī Igaunijas Autosporta savienības svinīgajā pasākumā, kas notika Igaunijas Nacionālajā muzejā Tartu.
Sāncensība pretendentu starpā bija tik sīva, ka 24. reizi rīkotā Gada auto konkursa finālu šoreiz sasniedza septiņi, nevis seši spēkrati. Šogad žūrijā strādāja divpadsmit autožurnālisti no astoņiem plašsaziņas līdzekļiem.
Otrajā vietā palika "Hyundai Kona" (61), bet trešajā – "Mercedes-Benz" E-klase (60). Tālāk žūrijas balsojumā palika "Toyota Prius" (57), "Hyundai Ioniq 6" (48), "Honda CR-V" (31) un "Volkswagen ID.Buzz" (25). Savukārt par tautas simpātiju tika izvēlēta "Mercedes-Benz" E-klase.
"Izstrādājot "408", "Peugeot" ir ņēmis vērā priekštečiem veltīto kritiku un ir novērsis trūkumus. Tā rezultātā tirgū ir nonācis unikāls, šarmants automobilis, kas piedāvā vairāk vietas nekā ļauj domāt tā elegantā virsbūve. Arī degvielas patēriņš ir ļoti saprātīgs, un atkarībā no piedziņas varianta automobilis var iztikt ar pieciem litriem degvielas uz 100 kilometriem. Lai gan "408" nav radīts izteikti sportiskai braukšanai, izbraucot līkumus, tas liek smaidīt, jo nodrošina labu atgriezenisko saiti un precizitāti," stāsta Veli Rajasārs, portāla "Accelerista" galvenais redaktors un "Igaunijas Gada auto 2024" žūrijas loceklis.
Efektivitāte bija galvenais kritērijs, arī veidojot jaunā modeļa dzinēju klāstu. Tajā ir iekļauts 130 ZS benzīna dzinējs, kas atbilst jaunajam "Euro 6.4" emisiju standartam, kā arī uzlādējamā hibrīda spēka agregāti ar 180 un 225 ZS jaudu.
"Peugeot i-Cockpit" sistēma pēdējo desmit gadu laikā ir pastāvīgi atjaunināta un modernizēta. Pateicoties inovatīvai pieejai, centrālais 10 collu skārienekrāns jaunajā "Peugeot 408" ir novietots zemāk un tuvāk vadītāja rokai. Zem centrālā ekrāna ir izvietotas pielāgojamas "i-Toggle" pogas, ko var izmantot, lai pārvaldītu klimata iekārtu, tālruņa kontaktus, radio stacijas vai atvērtu lietotnes, kas sasaistītas ar konkrētām pogām, pamatojoties uz vadītāja vēlmēm.
Jaunā "408" apsildāmajā stūresratā ir iestrādāti visi vadības rīki, kas nepieciešami multimediju un braukšanas palīgsistēmu pārvaldīšanai. Virs stūresrata acu augstumā ir novietots 10 collu digitālais instrumentu panelis, kas ļauj autovadītājam būt informētam, vienlaikus nepārtraukti koncentrējoties uz ceļu.
"Esot vadītāja vietā, jūsu rokās iegulst jaunajiem "Peugeot" raksturīgais mazais stūresrats, kas dažiem var šķist neērts... bet ne man. Kopējais kokpita vērtējums lielā mērā ir atkarīgs no ierastās sēdpozīcijas. Ja runā par neizmantotām iespējām, tad žēl, ka "408" nav pieejama pilnpiedziņa un "Stellantis" grupas izcilais 1,5 litru dīzeļdzinējs, kas padarītu to par vēl vispusīgāku automobili," piebilst Veli Rajasārs.
"Igaunijas Gada auto" konkursu 2001. gadā aizsāka žurnāls "Tehnikamaailm". Jau otro gadu konkurss notiek Igaunijas Autosporta savienības paspārnē. "Igaunijas Gada auto" konkursā tiek izvēlēti jaunie modeļi, kas Igaunijā parādījušies pēdējo 12 mēnešu laikā. "Igaunijas Gada auto" izvēlas žūrija, kuras sastāvā darbojas autožurnālisti. Šogad žūrijā bija pārstāvji no žurnāliem "Autoleht", "Eesti Naine", "WhatCar?", "Tehnikamaailm", laikraksta "Äripäev" un interneta portāliem "Accelerista", "Auto24" un "Geenius". Līdzīgi kā pērn, arī šogad labāko jauno automobiļu atlases procesā piedalījās dažādu autosporta disciplīnu čempioni no Igaunijas.
Jau ziņots, ka par "Latvijas Gada auto 2024" decembrī tika izvēlēts "Nissan X-Trail".