Elektromobiļu realizācija pasaulē nekad nepārsniegs 30% jauno automobiļu tirgus, uzskata japāņu autoražotāja "Toyota" pārstāvis un bijušais ģenerāldirektors Akio Tojoda. Pēc viņa vārdiem, neatkarīgi no tā, cik progresīvi būs akumulatora elektromobiļi, divas trešdaļas tirgus tik un tā aizņems automašīnas ar citu enerģijas avotu – iekšdedzes automobiļi, hibrīdi un ūdeņraža spēkrati.
Tieši šī iemesla dēļ "Toyota" ir izvēlējusies savā modeļu gammā iekļaut daudzfunkcionālus produktus, uzsver Tojoda, kurš ir šī pasaulē lielākā autoražotāja dibinātāja mazdēls. Spēka agregātu izvēli jaunajos automobiļos noteiks klienti un tirgus, bet ne politiķi un normatīvi, uzskata "Toyota" pārstāvis.
Kā būtisku argumentu savām prognozēm Tojoda min apstākli, ka vairāk nekā miljardam planētas iedzīvotāju nav pieejas elektroenerģijai. Tieši šī iemesla dēļ simtprocentīgie elektromobiļi nevar kļūt par transportlīdzekli visiem. Starptautiskās enerģētikas aģentūras dati gan liecina, ka elektroenerģija nav pieejama aptuveni 760 miljoniem cilvēku, no kuriem 600 miljoni mīt Āfrikā.
Kā vēl vienu argumentu Tojoda min "Toyota" misiju – nevis pāreja uz elektromobiļiem, bet CO2 izmešu samazināšana. Šo mērķi var sasniegt dažādos veidos. Elektromobiļu ražošana rada vairāk kaitīgo izmešu, nekā automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju, uzsver Tojoda.
Šī gan nav pirmā reize, kad Akio Tojoda izsakās pret elektromobiļu dominanci, par ko saņēmis kritiku Eiropā. Līdz 2026. gadam "Toyota" plāno paplašināt savu modeļu piedāvājumu Eiropā līdz 15 automobiļiem ar nulles emisijām.
Eiropas jauno automobiļu tirgū 2023. gadā elektromobiļu īpatsvars realizācijā sasniedza 14,6%, savukārt pasaules tirgus mērogā elektroauto realizācijas īpatsvars sasniedza 18%.