Foto: Shutterstock
Izvēloties elektroauto, daudziem galvenais apsvērums joprojām ir sniedzamība ar vienu uzlādi. Latvijā šim kritērijam ir pat "zelta standarts" – vai ir iespējams bez apstāšanās tikt no galvaspilsētas līdz lauku īpašumam, piemēram, Alūksnes vai Kuldīgas apkārtnē. Tagad, kad arvien vairāk elektroauto tiek ar to galā, cilvēki sāk diskutēt par citu aspektu – potenciālajiem defektiem, kuru dēļ automašīna var palikt nekustīga uz ceļa vai pie mājas. Protams, šķirstot jauno automobiļu reklāmas bukletus, neko par to nevar atrast, tāpēc, iespējams, labākais šādas informācijas avots ir reālu autovadītāju pieredze.

"Visi mīti un fakti, kas nesenā pagātnē bija saistīti ar dažādu modeļu uzticamību, būtībā ir jāaizmirst. Iekāpjot jaunā elektroautomobilī, pēc interjera dizaina, kvalitātes vai materiāliem var atpazīt ražotāja parakstu, tomēr tam nav nekā kopīga ar to, kādi šī zīmola auto bijuši senāk. Vērtējot iekšdedzes dzinēju automašīnu modeļus, mēs varētu droši apgalvot, ka vācu ražotās automašīnas izceļas vienā jomā, tikmēr Francijā ražotajos automobiļu modeļos dominē kas cits. Tāpat mēs saprotam, kāpēc daži no tiem ir nepilnīgi vai neuzticami," stāsta elektroauto uzlādes tīkla "Eleport Latvija" vadītājs Kārlis Mendziņš.

Respektīvi – gadu desmitiem uzkrātā pieredze iekšdedzes dzinēju ražošanā ne vienmēr organiski tiek pārnesta uz elektriskajām sistēmām. Šajā jomā visi sāk no nulles.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!