Aizvadītajā gadā "Volkswagen" (VW) bija pieprasītākais zīmols Latvijā elektrisko automobiļu tirgū – pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2022. gadu pieauga par 111%.
Rezultātus veicināja ambīcijas un stratēģiskā mērķtiecība, kā arī aizvien lielāka "ID." modeļu saimes popularitāte, "ID.4", "ID.3" un "ID.Buzz" modeļiem pērn ierindojoties starp pieprasītākajiem VW elektriskajiem automobiļiem Latvijā.
"Pirmais "ID.3", kas tika prezentēts 2019. gadā un gadu vēlāk nonāca arī Latvijā, iemiesoja VW apņemšanos kļūt par vadošo elektromobiļu ražotāju pasaulē un Latvijā. Trīs gadu laikā šis mērķis ir sasniegts. VW panākumu pamatā ir mērķtiecīga e-mobilitātes stratēģijas īstenošana visos organizācijas līmeņos, sākot ar ražošanu un importu un beidzot ar dīleru darbību. Raugoties uz 2024. gadu, mūsu mērķis ir vēl vairāk palielināt elektrisko automobiļu tirgus daļu, stiprinot līderpozīciju visās Baltijas valstīs. Šogad, kad VW Baltijas valstīs svin zīmola 30 gadu jubileju, īpaši piedāvājumi un paplašināts "ID." modeļu klāsta piedāvājums sniegs papildu priekšrocības klientiem, kuri jau ir apliecinājuši savu atbalstu, nostiprinot mūsu pozīcijas kā primārā klientu izvēle," norāda VW zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justas Nekrošus.
Lielākā tirgus daļa
2023. gadā no Latvijā kopumā pārdotajiem 1715 elektriskajiem automobiļiem VW klientiem piegādāja 245 automašīnas, kas veidoja 14% no elektromobiļu tirgus. Pieprasītākie VW elektriskie automobiļi Latvijā pērn bija "ID.4" (108 automobiļi), "ID.3" (78) un "ID.Buzz" (38).
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu VW elektroauto pārdošanas apjoms Baltijas valstīs ir vairāk nekā dubultojies. 2022. gadā tikai 5% no visiem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā pārdotajiem VW automobiļiem bija elektriski, bet 2023. gadā šis rādītājs ir pieaudzis līdz 11%. Ievērojamās izmaiņas atspoguļo mainīgo vidi, par ko arī liecina 53% pieaugums Latvijas elektroauto tirgū aizvadītajā gadā.
Lai saglabātu vadošo pozīciju elektrisko automobiļu tirgū, zīmols ne tikai tirgū prezentēs jaunus "ID." saimes modeļus, bet arī atjauninās esošo modeļu tehnoloģijas. Pilnveidotais "ID.4", kas ir ļoti iecienīts pilsētas apvidus automobilis, jau ir pieejams ar vēl lielāku nobraukuma distanci, kā arī uzlabotu jaudu un auto efektivitāti.
Vēl plašāks "ID." saimes modeļu klāsts
Sākot ar pirmo "ID.3" un beidzot ar plašo modeļu klāstu, tostarp "ID.4", "ID.5" apvidus automobiļiem un gaidītajiem "ID.Buzz" un "ID.Buzz Cargo", VW grupas MEB platforma nodrošina praktiskus un progresīvus modeļus.
Latvijā jau ir pieejams jaunais "ID." saimes flagmanis "ID.7", kas ar pilnu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 621 kilometram. Drīzumā tam sekos "ID.7 Tourer" universālis, kā arī "Polo" izmēriem līdzīgais elektroauto modelis "ID.2" un "T-Cross" elektriskais analogs – "ID.2X".
Gandrīz pieci miljoni automašīnu gadā
2023. gadā VW klientiem visā pasaulē piegādāja aptuveni 4,87 miljonus automobiļu. Elektrisko automobiļu pārdošanas apjoms pieauga par 21,1%, un gada laikā klientiem tika piegādāti 394 000 jaunu pilnībā elektrisko automobiļu.
Pieprasījums pēc "ID." saimes modeļiem pieauga visā pasaulē, ASV vien gada laikā pārdodot aptuveni 38 000 pilnībā elektrisko pilsētas apvidus automobiļu "ID.4", bet Vācijā – 30 000. Atjauninātais un vēl modernākais "ID.3" bija īpaši populārs Ķīnā, kur gada laikā tika pārdoti 75 000 elektrisko hečbeku.