Automašīnas tiek ražotas dažādos kontinentos, un tajos valda atšķirīgas tendences, kas izpaužas gan filozofijā, gan tehnikā, gan dizainā. Amerikāņu braucamie atšķiras no Eiropas ražojumiem, bet tie – no auto, kas top Āzijā. Taču ar to atšķirības nebeidzas, patiesībā tās jāmeklē vēl dziļāk. Piemēram, vācu auto atšķiras no franču, bet Āzijā Japānas un Dienvidkorejas spēkrati nebūt nav viens un tas pats. Taču kādas gan ir šīs atšķirības?
Ko ražo japāņi un ko – dienvidkorejieši?
Eiropa un Ziemeļamerika bija autobūves šūpulis, un līdz pat pagājušā gadsimta otrajai pusei šo kontinentu kompānijas valdīja pār transporta pasauli. Tomēr globālie ekonomiskie procesi mainījās, un auto ražotāji uzradās arī Āzijā, galvenokārt Japānā. Tie ar uzticamu tehniku un pieņemamām cenām drīz iekaroja nozīmīgu vietu visā pasaulē.
Ar tehnoloģijām, uzticamību un dažādam tirgum pielāgotu dizainu savas pozīcijas starp pasaules līderiem šajā gadsimtā nostiprinājuši Dienvidkorejas uzņēmumi. Par spīti ievērojamam progresam, prāvam skaitam cilvēku tās joprojām ir tikai automašīnas no Āzijas. Tomēr šāds priekšstats neatbilst patiesībai, jo dienvidkorejiešu auto no japāņu atšķiras vēl vairāk nekā, piemēram, vācu auto no franču.
Japānu pasaulē pārstāv tādi milži kā "Toyota", "Honda" un "Nissan", kam seko citi zīmoli ar senu vēsturi un tradīcijām, tādi kā "Mazda", "Subaru", "Suzuki" un "Mitsubishi". Dienvidkorejas autobūves zvaigznes ir "Kia" un "Hyundai". Dienvidkorejieši ražo arī "Daewoo" un "SsangYong", ko nesen pārdēvēja par KGM. Pēdējie divi drīzāk jāpieskaita Āzijas auto grupai, taču "Kia" un "Hyundai" izceļas īpaši.
Daži glabā unikalitāti, citi – pielāgojas
"Japānas auto kultūra ir veidojusies daudzu gadu desmitu garumā, un tās modeļi bieži tikuši pielāgoti vietējam tirgum. Tāpēc šīs valsts auto ir savdabīgi. Japāņi popularitāti ASV un Eiropā ieguva ne tik daudz ar vizuālu pievilcību, cik ar uzticamību, kas tiem joprojām ir raksturīga. Japānas mašīnas nereti tiek veidotas konservatīvākas, ir vienkāršākas un dažkārt pat arhaiskas, taču daļa pircēju uzticamu tehniku vērtē augstāk par visu pārējo. Toties Dienvidkorejas ražotāji biznesu ārpus Āzijas tā pa īstam izvērsa tikai pirms 20–30 gadiem. Viņi vēl nebija apzinājuši savu unikālo virzienu, tāpēc, lai paplašinātos, nācās pielāgoties pastāvošajiem standartiem," skaidro Latvijas vadošā auto
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv