Amerikāņu autoražotājs "Ford" ir gatavs strādāt ar konkurentiem, lai pretotos lētu ķīniešu elektromobiļu invāzijai. Lai arī pieprasījums pēc elektromobiļiem nedaudz atdziest, tomēr Ķīnā ražotie elektromobiļi ir pievilcīgi ar savu zemo cenu, ko "Ford" uzskata par būtisku draudu. Tieši tādēļ autobūves gigants ir gatavs sadarboties pat ar savu sīvāko konkurentu "General Motors", lai viens otram palīdzētu padarīt elektromobiļus lētākus.
"Ford" uzskata, ka Ķīnas autoražotāji apsteidz rietumu ražotājus elektroauto tehnoloģiju jomā. Agrāk vai vēlāk šī Ķīnas produkcija pārpludināšot ASV tirgu, līdzīgi kā to savulaik izdarīja japāņi, korejieši un vācieši.
ASV valdība plāno ieviest papildu ievedmuitu, lai atturētu Ķīnas automobiļu plūsmu, tomēr tā atradīs apvedceļus, piemēram, caur Meksiku. Autoražotāji, kas nespēs ar to konkurēt, zaudēs 20 līdz 30 procentus ienākumu, prognozē "Ford".
Tieši tādēļ ASV autoražotājiem ir laicīgi jāgatavojas šai ekspansijai. Viens no veidiem ir līdzšinējiem konkurentiem savstarpēji sadarboties. Tādējādi "Ford" un koncerns "General Motors" izskata iespēju apvienot spēkus ar mērķi elektromobiļus padarīt lētākus un efektīvākus.
Tamlīdzīgus draudus atzīst arī ASV lielākā elektromobiļu ražotāja "Tesla" vadītājs Īlons Masks. Gada sākumā viņš paziņoja, ka Ķīnas elektromobiļi ir spējīgi "praktiski iznīcināt" vairumu konkurentu, pateicoties plašai modeļu gammai, stabilām piegādēm, valsts atbalstam un straujai attīstībai. Bez tirdzniecības barjerām rietumu kompānijām izredžu ir maz, norādīja Masks.
Jau ziņots, ka aizvadītā gada pēdējā ceturksnī Ķīnas autoražotājs BYD apsteidzis amerikāņu kompāniju "Tesla" pārdoto elektromobiļu skaita ziņā. Ķīnas autobūves gigants gada pēdējos trīs mēnešos pārdeva rekordskaitu elektromobiļu – 525 409 vienības. "Tesla" tajā pašā laikā spēja pārdot 484 507 elektromobiļus, kas arī ir šīs amerikāņu kompānijas rekords. Tādējādi BYD kļuvis par pasaules līderi elektroauto tirgū. Gada kopvērtējumā "Tesla" joprojām saglabā līderību, tomēr BYD ļoti strauji samazina šo starpību.