Dacia Spring
Foto: Publicitātes foto

"Dacia" pirmais pilnībā elektriskais modelis "Spring" padarījis nulles emisiju mobilitāti pieejamu plašam klientu lokam. Pirmo reizi izlaists 2021. gadā, tas 2022. un 2023. gadā bija trešais privātpersonām visvairāk pārdotais elektroautomobilis. Kopumā kopš tā izlaišanas visā pasaulē reģistrēti vairāk nekā 140 tūkstoši "Dacia Spring" elektromobiļu.

Ar borta savienoto sistēmu palīdzību iegūtie dati liecina, ka "Spring" lietotāji ikdienā vidēji nobrauc 37 km ar ātrumu 37 km/h. 75% gadījumu automobiļi tika uzlādēti mājās.

Šodien modernizētais "Dacia Spring" piedzīvo vēl vienu pavērsienu – ar pilnībā atjaunotu un robustāku dizainu, kā arī ar pieejamāku 65 ZS dzinēju, joprojām saglabājot tirgū vislētākā pilnībā elektriskā modeļa statusu.

Jaunajā "Spring" izmantots jaunais "Dacia" dizains, kuru pirmo reizi varēja redzēt "Duster" jaunākajā paaudzē. Arī interjers ir pilnībā pārstrādāts, savukārt eksterjerā vienīgā virsbūves daļa, kas nav mainījusies, ir jumts.

Salonā priekšējais panelis ir pilnībā izstrādāts no jauna, gan lai iekļautu "Dacia" jaunās interjera dizaina valodas elementus ar raksturīgo horizontālo arhitektūru, gan lai ietvertu jaunos digitālos ekrānus. Visām "Spring" versijām tagad ir individuāli pielāgojams digitāls vadības panelis ar septiņu collu ekrānu un liels desmit collu multivides centrālais ekrāns augstākās klases modeļos.

Modernizētais "Spring" piedāvā savā klasē vislielāko bagāžnieka tilpumu. Tā 308 litru (par 6% vairāk nekā iepriekšējam modelim) līdz 1004 litru (ar nolaistiem aizmugurējiem sēdekļiem) lielajā bagāžas nodalījumā var ievietot daudz vairāk nekā līdzīga izmēra konkurentu automobiļos, un šis tilpums ir nepārspēts B segmenta modeļos. Arī papildu glabāšanas vietas (divi cimdu nodalījumi, "kabatas" durvīs utt.) ar kopējo gandrīz 33 litru tilpumu pārspēj segmenta standartus.

3,7 metrus garais "Dacia Spring" ir aprīkots ar 48 kW (65 ZS) elektromotoru, kas ļauj līdz 100 km/h paātrināties 14 sekundēs. Lētākajās versijās tam joprojām būs pieejams oriģinālais 45 ZS elektromotors, kas paātrinājumu līdz 100 km/h nodrošina 20 sekundēs.

Ražotājs apgalvo, ka šis 984 kilogramus smagais elektromobilis ar 26,8 kWh akumulatoru vidēji patērē 14,6 kWh uz 100 km. Tādējādi visām versijām sniedzamība ir lielāka par 220 km – ar šādu veiktspēju pilnībā pietiek klientiem, kuri realitātē ikdienā brauc aptuveni tikai 37 km (saskaņā ar borta datoru ievāktajiem datiem).

"Dacia Spring" standarta aprīkojumā ir 7 kW maiņstrāvas lādētājs, ar kuru akumulatoru var uzlādēt no 20% līdz 100% nepilnās 11 stundās. Ātrajai uzlādei no 20% līdz 100% tikai 45 minūtēs pieejams papildu 30 kW līdzstrāvas lādētājs.

Turklāt tagad "Spring" elektromobilim ir arī divvirzienu lādētājs V2L (vehicle-to-load), tādēļ to var izmantot kā enerģijas avotu elektroierīču darbināšanai. Īpaša pāreja, kuru pievieno automobiļa uzlādēšanas savienojumā zem režģa, darbojas kā parastā 220V / 16A kontaktligzda.

Jaunais "Dacia Spring" būs pieejams pasūtījumiem 2024. gada pavasarī, bet pirmie eksemplāri pie klientiem nonāks vasarā. Pašreizējais modelis maksā no 22 390 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!