"Renault 5" bija unikāls automobilis, kas kopš 70. gadiem kļuva slavens sava avangardiskā dizaina, daudzpusīguma un mazā degvielas patēriņa dēļ. Tas miljoniem ģimeņu palīdzēja pārvarēt sava laika grūtības, reaģējot uz naftas krīzi, dzīves stila izmaiņām un vajadzību pēc otra automobiļa. Ar šādu ļoti ekstremāli modernu mantojumu "Renault 5 E-Tech electric" ir drosmīga atbilde arī uz mūsu laika sabiedrības un vides prasībām – piedāvājot tīru enerģiju un ilgtspēju par pievilcīgu cenu.
Pašlaik notiekošajā Ženēvas autoizstādē prezentētais sērijveida "Renault 5 E-Tech electric" nelīdzinās nevienam citam automobilim. Tas tika izstrādāts vien trīs gadu laikā – parasti tam vajadzīgi četri gadi. Tajā ir daudz elektrisku un digitālu tehnoloģiju, tas top Francijā un tam ir konkurētspējīga cena, sākot no aptuveni 25 000 eiro. Baltijas tirgū tas gan gaidāms tikai nākamgad – 2025. gadā.
Kā gan atdzīvināt ikonu, kuras popularitāte nekad nav mazinājusies? Labākais veids, to pārvērst par jaunu iekāres objektu ne vien tiem, kuri atminas sākotnējā "Renault 5" piedzīvojumus, bet arī jaunākām paaudzēm ar citādām vēlmēm – pasaulē, kurai tik akūti nepieciešama pāreja uz elektrisko un digitālo. Uz kādām vērtībām būtu jābalsta šī atdzimšana? Šie ir tikai daži no jautājumiem, kuri vadīja projekta komandas darbu, sākot no vizuālajiem aspektiem, līdz šī jaunā "Renault 5" izstrādei un izlaišanai 21. gadsimtā.
Dizaina komandai bija ļoti daudz darāmā. Viņi savā darbā izmantoja ļoti rosinošu pieeju, piemērojot "retrofutūristisku" stilu. Spilgtas krāsas, priekšējie lukturi ar nebēdnīgu izskatu, vertikāli aizmugurējie lukturi, izteikti spārni, krāsaina jumta apmale, ventilācijas restes uz motora pārsega un daudz kas cits – "Renault 5 E-Tech electric" daudzējādā ziņā atgādina sava priekšgājēja nebēdnīgo stilu. Nodoms bija piešķirt svaigas nianses detaļām, kuras mājo cilvēku prātos, lai ietu līdzi 21. gadsimtam un pārejai uz elektrību.
Eksterjera dizaina raisītās emocijas atspoguļojas arī iekšpusē. Tajā ir liels 10,1" multivides skārienjutīgais ekrāns ar "Google" operētājsistēmu. Tāpat automobilim būs pieejama virkne aksesuāru, piemēram, pat groziņš bagetes pārvadāšanai.
"Renault 5 E-Tech electric" ir pirmais automobilis, kurš pilnībā izstrādāts uz "AmpR Small" – jaunās "Ampere" platformas tieši B segmenta elektroautomobiļiem. Līdz ar to tas ir unikāls automobilis ar patiesi konkurētspējīgām priekšrocībām, tostarp plakanu grīdu, lielu garenbāzi (2,54 m), optimizētu iekšējās telpas un bagāžas nodalījuma tilpumu (326 litri), zemāku smaguma centru un samazinātu svaru (mazāku par 1500 kg). Tieši šī pieeja "Renault" ļāva saīsināt modeļa izstrādes laiku līdz tikai trim gadiem.
Mazais elektromobilis ievieš jaunu maiņstrāvas divvirzienu lādētāju, kurš ir saderīgs ar V2L (vehicle-to-load – no automobiļa uz slodzi) un V2G (vehicle-to-grid – no automobiļa tīklā) tehnoloģijām. Šī inovatīvā sistēma noteikti gūs plašu pielietojumu. Tā padarīs automobili par svarīgu dalībnieku enerģijas ekosistēmā, ar "Mobilize" pakalpojumu palīdzību ielaižot bez oglekļa dioksīda izmešiem radītu elektrību atpakaļ tīklā. Rezultātā lietotājiem būs ievērojami mazāks elektrības rēķins.
Zem motora pārsega izvietotais "Renault 5 E-Tech electric" motors ir kompaktāks nekā "Megane E-Tech electric" vai "Scenic E-Tech electric" motori, uz kuru bāzes tas tika būvēts. Tas saglabā uzticību "Renault" iecienītajai fāžu rotora sinhrondzinēja tehnoloģijai. Tā kā tajā nav pastāvīgu magnētu, tajā neizmanto retzemju metālus, un līdz ar to ietekme uz vidi ir mazāka. Izmantojot savu priekšgājēju pieredzi saistībā ar kalpošanas ilgumu, motors būs pieejams ar trīs jaudas parametriem: 110, 90 un 70 kW.
"Renault 5 E-Tech electric" ir daudzpusīgs automobilis gan savās mājās pilsētā, gan uz lielceļa, jo tam ir 11 kW maiņstrāvas lādētājs, 80 vai 100 kW līdzstrāvas lādētājs, savukārt tā akumulators ar ietilpību līdz 52 kWh nodrošina līdz pat 400 km sniedzamību WLTP režīmā. Starp elektriskiem pilsētas automobiļiem reta īpašība – tas pat spēj vilkt piekabi ar 500 kg vilktspēju.
"Renault Group" ir apņēmusies ražot "Renault 5 E-Tech electric" – un arī tā akumulatoru – Francijā, sākot no 2025. gada. Automobiļi un akumulatori tiks salikti Duē (Douai) rūpnīcā, kura bija viena no sākotnējā "Renault" 5 ražotnēm.