"Audi Q6 e-tron" ir pirmais sērijveida modelis (līdz ar jauno "Porsche Macan"), kas izstrādāts uz "Volkswagen" koncerna PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, un tas ir nākamais solis "premium" elektriskās mobilitātes attīstībā.
"Audi Q6 e-tron quattro" un "SQ6 e-tron" iepriekšpārdošana Latvijā tiks uzsākta maija beigās, bet pirmie auto uz Latvijas ceļiem būs vasaras izskaņā.
"Q6 e-tron" ir nākamais solis "Audi" solījumā līdz 2027. gadam piedāvāt elektriskos automobiļus visos galvenajos segmentos.
Iespaidīga nobraukuma rezerve un uzlādes veiktspēja
Jaudīgi, kompakti un efektīvi elektromotori, kā arī no jauna izstrādāts litija jonu akumulators, kas sastāv no divpadsmit moduļiem un 180 prizmatiskām šūnām ar kopējo bruto ietilpību 100 kWh (neto 94,9 kWh), nodrošina sniedzamību līdz pat 625 kilometriem ar vienu uzlādi.
Jaunais "Q6 e-tron" nodrošina "Audi" zīmolam raksturīgo sportisko veiktspēju ar jaudu līdz 285 kW (387 ZS), bet "SQ6 e-tron" līdz 380 kW (517 ZS). Sākotnēji tirdzniecībā būs pieejami divi modeļu varianti ar "quattro" pilnpiedziņu, bet vēlāk piedāvājumu papildinās divi īpaši efektīvi modeļi ar aizmugurējo riteņu piedziņu, kas piemēroti vēl lielāku attālumu veikšanai. "Q6 e-tron quattro" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,9 sekundēs. "SQ 6-e tron" tas aizņem tikai 4,3 sekundes. Automobiļu maksimālais ātrums ir attiecīgi 210 km/h un 230 km/h.
Pateicoties bāzes komplektācijā ietvertajai 800 voltu tehnoloģijai un maksimālajai uzlādes jaudai 270 kW, "Audi Q6 e-tron" nodrošina īpaši ātru uzlādi. Lai nobrauktu līdz pat 255 kilometrus, automobilis jāuzlādē vien desmit minūtes atbilstošā lieljaudas uzlādes stacijā (HPC). Savukārt uzlāde no 10% līdz 80% aizņems vien aptuveni 21 minūti.
Augstas veiktspējas un prognozējama termiskā pārvaldība ir galvenais komponents, kas nodrošina iespaidīgo uzlādes veiktspēju. Uzlāde ir arī pilnībā automātiska. Ja uzlādes stacija darbojas ar 400 voltu tehnoloģiju, "Q6 e-tron" pirmo reizi nodrošina iespēju 800 voltu akumulatoru automātiski sadalīt divos vienāda sprieguma akumulatoros, kurus pēc tam iespējams uzlādēt paralēli ar jaudu līdz 135 kW.
Svarīgs elements, kas palielina "Q6 e-tron" efektivitāti un līdz ar to arī sniedzamības rezervi, ir uzlabota rekuperācijas sistēma. Šī sistēma var apstrādāt aptuveni 95% no visiem ikdienas bremzēšanas procesiem. "Audi Q6 e-tron" rekuperācijas jauda sasniedz 220 kW.
"Audi Q6 e-tron" ir pozicionēts vidējā izmēra "premium" segmentā. Ar 4,771 metru garumu, 1,993 metru platumu un 1,648 metru augstumu šis SUV piedāvā maksimālu ietilpību, komfortu un ir piemērots lietošanai ikdienā. 2,899 metru garenbāze nodrošina pietiekami daudz vietas kājām pasažieriem otrajā sēdekļu rindā. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 526 litri. Papildu 64 litru ietilpība ir pieejama priekšējā bagāžas nodalījumā.
Digitālā skatuve: jauna displeja un vadības koncepcija
"Audi Q6 e-tron" modeļu sērijā ir pilnībā savienots un digitāls salons, kura pamatā ir jauna elektroniskā arhitektūra. Tā sauktā digitālā skatuve, ko veido "Audi MMI" panorāmas skata displejs un MMI pasažieru displejs, ir galvenais salona elements.
"Audi" sper nozīmīgu soli uz priekšu displeju tehnoloģiju jomā ar papildaprīkojumā pieejamo paplašinātās realitātes displeju, kas ir vēl viens nozīmīgs elements uz digitālās skatuves. Tas uz vējstikla atspoguļo lielu ieslīpu attēla plakni virzienā pret šoferi un attēlo visu svarīgāko informāciju. Paplašinātās realitātes funkcijas redzamības lauks atbilst aptuveni 88 collām pa diagonāli, skatoties no autovadītāja pozīcijas.
Jaunajā informācijas un izklaides sistēmā pirmo reizi kā operētājsistēma tiek izmantota "Android Automotive OS". Pateicoties attālinātajiem atjauninājumiem, jaunākie "Audi connect" pakalpojumi un uzlabotais "e-tron" maršruta plānotājs, kas iekļauts standarta aprīkojumā, vienmēr satur jaunāko informāciju. Tādas lietotnes kā "YouTube" ir pieejamas trešo pušu lietotņu veikalā, kas ir integrēts MMI un kam nav nepieciešams viedtālrunis.