Peugeot e-5008
Foto: Publicitātes foto

Franču autoražotājs "Peugeot" prezentējis jaunu un sitmprocentīgi elektrisku septiņvietīgo apvidus automobili "e-5008", kas ar akumulatora pilnu uzlādi spēs nobraukt līdz pat 660 km. Jaunais elektroauto tiks ekskluzīvi ražots "Peugeot" rūpnīcā Sošo, Francijā.

Jaunais "Peugeot e-5008", kas jau no paša sākuma izstrādāts kā elektromobilis, ir pieejams vairākās nulles emisiju piedziņas versijās ar nobraucamo attālumu no 500 līdz 660 km.

Pircēji varēs izvēlēties starp divām vienas ass piedziņas versijām ar 157 kW (345 Nm) vai 170 kW (345 Nm) jaudu un četru riteņu piedziņas modeli ar diviem elektromotoriem. To kopējā jauda ir 237 kW (157 kW uz priekšējās ass un 80 kW aizmugurē), bet maksimālais griezes moments priekšā un aizmugurē attiecīgi sasniedz 345 un 170 Nm.

Gaitas akumulatora termoregulācijai tiek izmantots dzeses šķidrums. Tas ne tikai dod iespēju izmantot īpaši ātro uzlādi, bet arī optimizē akumulatora nolietošanos un pagarina tā kalpošanas laiku. Tikmēr siltumsūknis nodrošina pasažieriem komfortablu temperatūru automašīnas salonā, vienlaikus taupot akumulatora enerģiju.

Īpaši ātrās līdzstrāvas uzlādes stacijās jauno "e-5008" var lādēt "Mode 4" režīmā ar jaudu līdz 160 kW. Sniedzamību par 100 km tā var palielināt 10 minūtēs un akumulatoru no 20% līdz 80% uzlādēt 30 minūtēs.

Lai klientiem atvieglotu pāreju uz pilnībā elektrisku transportu, "Peugeot" jauno "5008" piedāvā arī ar hibrīddzinēju. "5008 Hybrid 136 e-DCS6" ietver 48 voltu sistēmu, ko veido jauns 136 ZS benzīna dzinējs un sešu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba ar tajā iebūvētu elektromotoru.

Pateicoties akumulatoram, kura uzlāde notiek braukšanas laikā, šī tehnoloģija piedāvā ne vien papildu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, bet arī degvielas patēriņa samazinājumu par līdz pat 15%. Būtiski, ka pilsētas ciklā jaunais "5008 Hybrid 136 e-DCS6" līdz 50% laika var darboties 100% elektriskā nulles emisiju režīmā.

Papildus jaunā "5008" spēka agregātu klāstā iekļauts arī "plug-in" hibrīddzinējs (195 e-DCS7), ko veido 92 kW elektromotors apvienojumā ar 150 zirgspēku iekšdedzes dzinēju. Tā augstas kapacitātes gaitas akumulators dod iespēju 100% elektriskā režīmā nobraukt vairāk nekā 80 kilometrus.

Uzlaboti fundamentālie elementi

Jaunā modeļa salonā "Peugeot" dizaineru un inženieru komandas nolēma apvienot divus no trim fundamentālajiem "i-Cockpit" elementiem. Proti, projekcijas displejs un centrālais skārienekrāns tagad ir apvienoti vienā izliektā 21 collas panorāmas panelī, kas plešas no priekšējā paneļa kreisās malas līdz centrālajai konsolei.

Optimālai ergonomikai pozicionētais 21 collas platekrāns ir nedaudz ieliekts pret vadītāju, taču vienlaikus ir ērti pieejams arī priekšējam pasažierim. "Peugeot e-5008 Allure" versijai standartā ir jaunais "i-Cockpit" ar diviem 10 collu digitālajiem paneļiem, kam ir vienots atbalsta punkts, tāpēc tie rada tādu pašu peldošo efektu kā 21 collas ekrāns.

Priekšējā paneļa centrālajā daļā atrodas pilnībā pielāgojamās skārienjutīgās "i-Toggles" pogas, "e-5008" vadītājs tās var ieprogrammēt pēc saviem ieskatiem, lai ātri piekļūtu desmit iecienītākajām un regulāri lietotajām funkcijām: zvanīšanai, navigācijai uz kādu no biežākajiem galamērķiem, ideālās temperatūras iestatīšanai, mīļākās raidstacijas ieslēgšanai utt.

"Peugeot e-5008" būs pieejams arī mākslīgā intelekta asistents "ChatGPT", un tas nodrošinās neierobežotu mijiedarbību starp pasažieriem un automašīnu. Lai jaunā modeļa lietotāji varētu saņemt atbildes uz jebkādiem viņus interesējošajiem jautājumiem, sistēmā ir iekļauta visa iekšējā dokumentācija un kvadrātkoda (QR) saite uz lietošanas pamācībām. Sistēmas atjauninājumi tiek veikti "over the air" režīmā, izmantojot mobilo datu savienojumu.

Elektroauto ģimenei

Ērtu piekļuvi trešās rindas sēdekļiem nodrošina "Easy Access" sistēma, kas otrās rindas sēdekļus ļauj noliekt un pabīdīt uz priekšu ar vienu rokas kustību. Atbilstošā svira atrodas sēdekļa atzveltnes augšējā daļā. Apvienojumā ar lielajām, plaši atveramajām durvīm trešās rindas sēdekļiem ērti var piekļūt visu izmēru pasažieri.

Jaunais "e-5008" spēj pielāgoties visām vajadzībām, jo piedāvā no divām līdz septiņām ērtām sēdvietām un lielu kravnesību. Piecu sēdvietu konfigurācijā jaunā "e-5008" bagāžas nodalījuma tilpums ir 748 litri, septiņu sēdvietu konfigurācijā – 259 litri, bet ar nolaistām otrās un trešās rindas sēdekļu atzveltnēm kravas nodalījuma tilpums sasniedz 1815 litrus.

Bagāžas nodalījuma grīdu aiz trešās rindas sēdekļiem var pacelt un novietot vertikāli aiz sēdekļiem, tādējādi atbrīvojot papildu telpu bagāžai. Turklāt zem trešās rindas sēdekļiem ir vēl viena novietne ar aptuveni 80 litru tilpumu, kurā uzglabāt mantas, kas nebūs redzamas no ārpuses, piemēram, jūsu sporta aprīkojums. Lai optimāli izmantotu šo nodalījumu, kā aksesuārs tiek piedāvāta speciāla atvilktne. Visbeidzot, lai piekļuve bagāžas nodalījumam būtu maksimāli ērta, "e-5008" tiek piedāvāts ar elektriski paceļamu bagāžas nodalījuma vāku, kas "GT" versijai ietilpst standarta aprīkojumā.

Elektriskajiem auto raksturīgs minimāls vibrāciju un trokšņu līmenis, taču akustisko komfortu "e-5008" salonā var uzlabot vēl vairāk, priekšā uzstādot sānu logus ar papildu skaņas izolāciju.

Jaunais elektroauto pārdošanā nonāks 2024. gada rudenī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!