"Mazda" prezentējusi savu pilnīgi jauno flagmani "CX-80". Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm.
"Pilnīgi jaunais flagmanis tika radīts, lai mestu izaicinājumu Eiropas tirgū atzītiem "premium" klases zīmoliem. Pēc "CX-60" modeļa "CX-80" ir otrais no diviem jaunajiem modeļiem, kas paredzēti Eiropai no uzņēmuma lielo produktu grupas. Komfortabls, daudzpusīgs un Japānā izgatavots, tas pašlaik ir ietilpīgākais automobilis "Mazda" Eiropas modeļu klāstā," saka Lauri Rinnetmeki, "Mazda" Somijas un Baltijas biznesa attīstības vadītājs.
Lielākais modeļu klāstā
Pilnīgi jaunais "Mazda CX-80" ir veidots, domājot par ērtu manevrēšanu un parkošanos ikdienā, taču ir pietiekami liels, lai būtu ērts septiņiem pasažieriem. "CX-80" garums ir 4995 mm, platums – 1890 mm, augstums – 1710 mm, bet garenbāze – 3120 mm. Jaunais flagmanis ir par 250 mm garāks un 24 mm augstāks nekā "CX-60", tam ir par 250 mm garāka riteņu bāze, bet pagrieziena rādiuss ir 5,8 metri.
Ja trešās rindas sēdekļi ir pacelti, bagāžas telpas ietilpība, ieskaitot glabāšanas vietu zem grīdas, ir 258 litri. Tā palielinās līdz 687 litriem, ja trešā rinda tiek nolocīta, un līdz 1221 litram, ja noloka arī otrās rindas atzveltnes. Savukārt, rēķinot telpu līdz griestiem, apjoms sasniedz 1971 litru. Pēc izvēles pilnīgi jauno "Mazda CX-80" iespējams aprīkot ar elektrisku bagāžas nodalījuma pārsegu, kas darbojas brīvroku režīmā.
"Mazda CX-80" vadītāja personalizācijas sistēma, kas pirmo reizi tika uzstādīta modelī "CX-60", ietver trīs funkcijas: automātisko sēdpozīcijas iestatīšanu, automātisko iestatījumu atjaunošanu un iekāpšanas/izkāpšanas asistentu.
Automātiskās sēdpozīcijas iestatīšanas asistents ar kameru nosaka vadītāja acu augstumu un auguma datus, novērtē viņa ķermeņa uzbūvi un pēc tam pats pielāgo sēdekli, stūri, aktīvo braukšanas displeju (projekcijas displeju) un ārējos spoguļus, lai tie atbilstu vadītāja skatu leņķim.
Automātiskā iestatījumu atjaunošana izmanto sejas atpazīšanu un datus par dažādiem iestatījumiem, kas saglabāti transportlīdzeklī, un, vadītājam iekāpjot automašīnā, pati atjauno katram vajadzīgo. Sistēma spēj saglabāt iestatījumus sešiem braucējiem, kā arī automobiļa papildu lietotājiem.
Labāks redzeslauks
Tāpat kā modelī "CX-60", vadītāja zonā ir trīs galvenie displeji: TFT-LCD instrumentu panelis, 12,3 collu infoizklaides displejs centrā un liels projekcijas ekrāns. Tas samazina vajadzību novērst skatienu no ceļa, sniedz būtisku informāciju viegli saprotamā veidā un pastiprina drošības izjūtu braukšanas laikā.
"CX-80" ir aprīkots ar "Mazda" 360° skata monitoru, ko papildina "See-through View" tehnoloģija. Tā atvieglo braukšanu pa pilsētas ielām un šaurām vietām, pat vadot tik lielu auto kā "CX-80". "See-through View" centrālajā displejā projicē lielu attēlu ar zonu priekšā un ap riteņiem, ļaujot vadītājam saprast, vai tuvumā nav bīstamu šķēršļu.
Visas trīs "CX-80" sēdekļu rindas ir aprīkotas ar USB-C pieslēgvietām. Visās "CX-80" versijās viduskonsolē ir izvietots 15 vatu bezvadu lādētājs, bet konsoles aizmugurē atrodas 150W strāvas avots. Turklāt "e-Skyactiv PHEV" modeļi papildus var tikt aprīkoti arī ar 1500W maiņstrāvas avotu. Akumulatora elektroenerģiju var izmantot vairākiem mērķiem – pat darbināt jaudīgas elektroierīces – un neuztraukties par atlikušo rezervi.
Plašajā standarta aprīkojumā ir iekļauts 8 virzienos regulējams vadītāja sēdeklis un 6 virzienos regulējams priekšējais pasažiera sēdeklis, apsildāma stūre un priekšējie sēdekļi, trīs zonu gaisa kondicionēšana, 12,3 collu krāsu TFT centrālais skārienekrāns un "HMI Command" kontrolieris, "Alexa" balss vadība, DAB radio ar 8 skaļruņiem, "Bluetooth", bezvadu "Apple CarPlay" un "Android Auto" savienojums, hibrīdnavigācija, projekcijas displejs un kruīza kontrole.
Papildu pakotnēs pieejami sēdekļi ar melnu ādas apdari, priekšējie sēdekļi ar elektrisku regulēšanu 10 virzienos, priekšējo sēdekļu ventilācija, otrās rindas sēdekļu apsilde, adaptīvi LED priekšējie lukturi, "Mazda" radara kruīza kontrole (MRCC) u.c.
Elektrificēti spēka agregāti
"Mazda CX-80" spēka agregātu klāstu veido divi dzinēji. Pirmais – uzlādējamais hibrīds (PHEV) ar 2,5 litru četru cilindru "e-Skyactiv G" benzīna dzinēju ar elektrifikācijas tehnoloģiju. Otrais – 3,3 litru "e-Skyactiv D" rindas sešcilindru dīzeļdzinējs ar "M Hybrid Boost" jeb "Mazda" 48 voltu vieglā hibrīda sistēmu.
Abi spēka agregāti ir savienoti ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un "i-Activ" pilnpiedziņas sistēmu. "Mazda Intelligent Drive Select" (Mi-Drive) piedāvā četrus braukšanas režīmus (plus EV režīmu PHEV versijai).
"Mazda" PHEV spēka agregāts apvieno "Skyactiv-G" 2,5 četru cilindru tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju ar lielu 129 kW elektromotoru un 17,8 kWh litija jonu akumulatoru. Benzīna dzinēja maksimālā jauda ir 141 kW pie 6000 apgriezieniem minūtē, bet maksimālais griezes moments ir 261 Nm. Elektromotors attīsta 129 kW jaudu un 270 Nm griezes momentu. Šis motora un elektromotora apvienojums nodrošina 327 ZS (241 kW) summāro jaudu un 500 Nm griezes momentu. "Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,8 sekundēs. WLTP degvielas patēriņš kombinētajā ciklā šim hibrīdam ir tikai 2,0 l/100 km, un PHEV nodrošina 53 km sniedzamību tīrā elektriskajā režīmā.
3,3 litru tiešās iesmidzināšanas rindas sešcilindru 254 ZS "e-Skyactiv D" agregāts ir savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņas transmisiju. Ar "M Hybrid Boost" jeb "Mazda" 48V vieglā hibrīda sistēmu dīzeļdzinējs apvieno ievērojamu jaudu un lielisku degvielas ekonomiju.
Ar "e-Skyactiv D" dzinēju "CX-80" ātrumu no vietas līdz 100 km/h sasniedz tikai 8,4 sekundēs, maksimālais ātrums ir 219 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš saskaņā ar WLTP –5,7 l/100 km. Turklāt "CX-80" vilktspēja ir 2500 kg.
Orientējoties uz maksimālu drošību
"CX-80" tiek izmantota pilnpiedziņa ar elektroniski vadītu daudzdisku sajūgu un griezes momenta pārdali par labu aizmugurējiem riteņiem, kas pirmo reizi tika ieviesta modelī "CX-60". Versijās ar elektrifikāciju pilnpiedziņa darbojas kopā ar darba bremzēm un tādējādi optimizē rekuperācijas sadalījumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem.
Plašais progresīvo "i-Activsense" vadītāja palīgsistēmu klāsts piedāvā visaugstākā līmeņa aktīvo drošību, un tā mērķis ir iegūt "Euro NCAP" piecu zvaigžņu drošības novērtējumu. "CX-80" debitē šādas jaunas drošības funkcijas: kruīza un satiksmes atbalsts (CTS) ar jauno vadītāja modrības uzraudzības sistēmu; viedais bremzēšanas atbalsts (SBS) ar jauno frontālās sadursmes novēršanas un mīkstināšanas sistēmu; avārijas joslas saglabāšanas sistēma (ELK) ar jauno frontālās sadursmes novēršanas asistentu.
Kruīza un satiksmes atbalsts (CTS) palīdz vadītājam saglabāt drošu attālumu no citiem transportlīdzekļiem, vienlaikus palīdzot turēties joslas centrā. Ja sadursmes novēršanas sistēma konstatē frontālas sadursmes risku, vadītājs saņem vizuālu un skaņas brīdinājumu. Ja sadursme ir praktiski nenovēršama, sāk darboties bremžu vadība, lai sekas būtu pēc iespējas vieglākas.
Jaunā "Mazda CX-80" cena Latvijā ir no 53 900 eiro.