Cupra Tavascan
Foto: Publicitātes foto

Pirms nedēļas auto nozares izstādē "Auto 2024" Ķīpsalā prezentētais "Cupra" pirmais simtprocentīgi elektriskais apvidnieks "Tavascan" Latvijā atgriezīsies tikai rudenī, kad tiks uzsākta šī modeļa tirdzniecība un automobiļu piegādes pirmajiem klientiem.

2019. gada Frankfurtes autoizstādē "Cupra" visai pasaulei prezentēja konceptauto "Tavascan", kas toreiz tika pieteikts kā "zīmola vīzija". "Tavascan" ir otrais pilnībā elektriskais modelis "Cupra" klāstā pēc "Born" modeļa. Tas iemieso "Cupra" elektrificētās nākotnes redzējumu un paliek uzticīgs 2019. gada konceptauto.

"Tavascan" papildina aizvien augošo zīmola elektrificēto modeļu saimi, kurā šobrīd ietilpst pilnībā elektriskais "Born", kā arī "Leon", "Leon Sportstourer" un "Formentor" uzlādējamais hibrīds. Bet līdz 2025. gadam "Cupra" ieies jaunā laikmetā, jo plānots izlaist pilnīgi jaunus elektromodeļus – "Terramar" un "UrbanRebel" –, kā arī atjaunināt pašreizējo saimi.

Barselonā izstrādātais "Tavascan" tiks ražots "Volkswagen" (VW) grupas Anhui rūpnīcā Ķīnā, kas ir vismodernākais globālais e-mobilitātes inovāciju centrs.

Uzsvars uz aizraujošu braukšanu

"Cupra Tavascan" ir 4644 mm garš, 1861 mm plats, 1597 mm augsts, un tā riteņu bāze ir 2766 mm. Uz VW grupas MEB platformas būvētā SUV kupeja apvieno jaunākās spēka piedziņas, šasijas, savienojamības, drošības un komforta tehnoloģijas.

Pilnībā elektriskais modelis būs pieejams divās jaudas versijās: "Endurance" 210 kW (286 ZS) jaudu nodrošina elektromotors uz aizmugurējās ass, bet "VZ" versijas divu elektromotoru summārā jauda ir 250 kW (340 ZS). Abi lieljaudas elektromotori nodrošina pilnpiedziņu un sportisku paātrinājumu – ar aizmugurējā elektromotora 545 Nm griezes momentu un 134 Nm griezes momentu uz priekšējās ass "Tavascan VZ" sasniedz 100 km/h ātrumu 5,6 sekundēs.

Lai pielāgotu auto konkrētā mirkļa vajadzībām, "Tavascan" gadījumā var izvēlēties starp vairākiem režīmiem – "Range", "Comfort", "Performance", "Cupra", "Individual" un "Traction" (pieejams tikai pilnpiedziņas versijai). Divmotoru versijā komunikācija abu motoru starpā ir momentāna – abi elektromotori komandas saņem ar milisekundes intervālu, un tas nodrošinot plūdenu un pasažieriem nemanāmu griezes momenta sadali starp riteņiem.

Tā kā "Tavascan" ir emocionāls un uz vadāmību orientēts krosovers, tas ir aprīkots ar dinamisko šasiju "DCC Sport", sportisku piekari un progresīvo stūres sistēmu. Šie elementi apvienojumā ar augstas veiktspējas riepām, kas uzmontētas uz kaltiem 21 collas vieglmetāla diskiem, ļauj baudīt sportisku braukšanu. Pēc izvēles ir pieejami arī 19 un 20 collu vieglmetāla diski. Neatkarīgi no disku diametra tiem ir paredzētas īpašas aerodinamiskas uzlikas, kas labāk novirza gaisa plūsmu, samazina turbulenci un palielina efektivitāti.

Nobraucamais attālums – pat 550 km

"Tavascan" mugurkauls ir alumīnija konstrukcija, kurā integrēts ar dzesējams litija jonu akumulators. Šī struktūra ir daļa virsbūves, turklāt šāds risinājums ne tikai palielina tās stingrību, bet arī pazemina smaguma centru un novirza to tuvāk automašīnas vidum. Papildu tam šāds risinājums samazina akumulatora ietekmi uz auto kopējo svaru, kas savukārt uzlabo "Tavascan" dinamiku.

"Endurance" versijai ar aizmugurējo piedziņu ir uzstādīts 77 kWh akumulators, un tas atbilstoši oficiālajam WLTP testiem ļauj veikt aptuveni 550 km ar pilnu uzlādi. Augstākā aprīkojuma līmeņa divmotoru "Tavascan VZ" maksimālais attālums ar tādu pašu akumulatoru ir aptuveni 520 km.

Sistēmas efektivitāti veicina iebūvētā siltuma pārvaldība – akumulatora bloka pamatplātnē integrētie kanāli ir savienoti ar dzesēšanas šķidruma kontūru, un tie palīdz uzturēt optimālu akumulatora temperatūru. Kā papildu aprīkojumu "Tavascan" var uzstādīt siltumsūkni efektīvākai salona apsildei. Šī tehnoloģija kļūst jo īpaši noderīga, pazeminoties āra temperatūrai.

Jaunā elektroauto nobraucamo attālumu par 100 km var palielināt tikai septiņās minūtēs. Un, kad akumulators ir iztukšojies līdz 10% līmenim, 135 kW uzlādes stacijā līdz 80% to var piepildīt nepilnas pusstundas laikā.

Uzlādi ievērojami vienkāršo iespēja auto pievienot gan maiņstrāvas, gan līdzstrāvas tīklam. Bet pilnīgai kontrolei neatkarīgi no tā, kāda uzlādes infrastruktūra ir pieejama, var izmantot lietotni "Cupra Easy Charging". Savukārt pilnu kontroli klientiem dod lietotne "My Cupra", kas cita starpā ļauj attālināti pārvaldīt klimatkontroli, akumulatora uzlādi, kā arī automašīnas aizslēgšanu un atslēgšanu.

Impulss jaunai dizaina valodai

"Tavascan" piesaka jaunu dizaina valodu ar atlētiskām un sportiskām virsbūves proporcijām. No priekšpuses uzreiz atpazīstami LED lukturi ar trim trijstūrveida lēcām un "Matrix" funkciju. Tā automātiski novērš citu autobraucēju apžilbināšanu, lai kurā virzienā viņi brauktu – tajā pašā vai pretējā.

Jaunā modeļa interjerā centrālais elements ir priekšējais panelis ar gandrīz neredzamām ventilācijas atverēm. "Tavascan" standartaprīkojumā būs aprīkots ar sportiskiem kausveida sēdekļiem, bet vēlāk būs pieejami arī "Cup" kausveida sēdekļi.

Jauna informācijas saskarne

"Tavascan" ir ierīkota informācijas un izklaides sistēma ar 15 collu ekrānu – lielāka nevienā "Cupra" modelī līdz šim nav bijis. Jaunā sistēma ar pilnīgi jaunu interfeisu paver plašas personalizēšanas iespējas. Tāpat "Tavascan" pirmo reizi piedāvā augstākās raudzes 12 skaļruņu audio sistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar "Sennheiser".

Displejam ir izgaismota skārienjosla klimata sistēmas un audio skaļuma regulēšanai, kā arī ir iespējama balss vadība. Trīs konfigurējami logrīki ļauj jauno informācijas un izklaides sistēmu vēl vairāk pielāgot tieši savām vajadzībām. Tāpat "Tavascan" integrēta "Wireless Full Link" sistēma "Apple CarPlay" un "Android Auto" lietošanai.

Paplašinātās realitātes "head-up" displejs projicē informāciju tieši uz vējstikla, lai visa vadītājam būtiskā informācija, tai skaitā braukšanas ātruma dati un navigācijas indikatori, atrastos acu augstumā, būtu skaidri saskatāma un nenovērstu uzmanību no ceļa.

Īpaša vērība veltīta drošībai un komfortam, ieviešot virkni uzlabotu vadītāja atbalsta sistēmu. Piemēram, jaunā "Connected Travel Assist" versija datus saņem no mākoņa, un jo sevišķi tas noder, braucot pa slikti marķētiem ceļiem.

Jaunā "Car2x" sistēma savukārt nodrošina "Tavascan" saziņu ar citiem transportlīdzekļiem un ļauj apmainīties ar informāciju par apstākļiem uz ceļa, piemēram, par operatīvo transportu, ceļa malā salūzušiem auto, satiksmes negadījumiem u.c., tādējādi dodot iespēju laikus izvairīties no kritiskām situācijām. Ir pieejama arī automatizēta joslu maiņa, braukšanai pa lielceļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!