"Toyota" leģendārais "Land Cruiser" ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa asfalta segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī.
Atgriešanās pie saknēm
Izstrādājot modeļa jauno paaudzi, "Toyota" inženieri nolēma atgriezties pie "Land Cruiser" saknēm, lai koncentrētos uz tā spēcīgākajām īpašībām – praktiskumu un arī pieejamību. Tādējādi ir saglabāta "Land Cruiser" klasiskā, pamatīgā un izturīgā konstrukcija ar virsbūvi uz rāmja, bet jaunās paaudzes pamatā ir "Toyota GA-F" platforma. Tās priekšrocības visspilgtāk izpaužas, braucot pa bezceļu.
Jaunā SUV rāmis ir par 50 procentiem stingrāks nekā priekšgājējam, un rāmja un virsbūves kopējā izturība pret vērpi ir palielināta par 30%. Tik būtiski uzlaboti rādītāji ir ievērojami mainījuši arī auto reakciju uz vadītāja komandām, kā arī vadāmību, vienlaikus jūtami paaugstinot gaitas komfortu. Uzlaboti arī dažādi balstiekārtas darbības aspekti, īpašu uzmanību pievēršot riteņu gājiena palielināšanai, kas ir ārkārtīgi būtiski, braucot pa bezceļu.
Pasaulē jaunā "Land Cruiser" dizains ir izpelnījies daudzas atzinīgas atsauksmes. Šajā auto ir atjautīgi saplūdinātas tradīcijas ar mūsdienīgumu. Apjomīgais, stūrainais siluets norāda uz jaunā SUV atgriešanos pie saviem pirmsākumiem. Turklāt jaunās paaudzes apveidi ir ļāvuši radīt ārkārtīgi praktisku salonu un bagāžas telpu, iemiesojot ražotāja principu "funkcija pirms formas".
Jaunās paaudzes auto ir vieglāk vadīt izaicinājumiem pilnā apvidū, jo tam ir īsākas virsbūves pārkares, uzsvērtākas gabarītu robežas, turklāt tam ir šaurāka apakšdaļa, bet vairāki virsbūves paneļi veidoti tā, lai nepieciešamības gadījumā tos būtu viegli saremontēt vai nomainīt.
Labāka redzamība
"Land Cruiser" dizaineri lielu uzsvaru likuši uz pārredzamību no vadītāja sēdpozīcijas. Lai nodrošinātu labāku redzes lauku, motora pārsegs ir novietots zemāk, bet tā stūri tieši pretēji – ir paaugstināti, savukārt instrumentu panelim ir salīdzinoši zema augšējā mala. Zemāka sānu logu līnija ir ļāvusi palielināt stiklojuma laukumu, tāpat redzamību uzlabo arī nedaudz stāvāks vējstikls.
Autentiskā SUV izturību un funkcionalitāti vēl vairāk izceļ interjera dizains. To panāk tādas detaļas kā horizontāls instrumentu panelis un slēdži, kas ir viegli lietojumi, gan braucot ar cimdiem rokās, gan pārvarot īpaši nelīdzenas vietas. Ražotājs atklāj, ka, izstrādājot salona grozāmos slēdžus un pogas, uzņēmuma speciālisti pat konsultējušies ar profesionāliem rallistiem.
Iespaidīgākas bezceļa spējas
Šis ir pirmais "Land Cruiser", kas aprīkots ar elektrisko stūres pastiprinātāju. Šāds risinājums neļauj vadītājam caur stūresratu just sitienus, pārbraucot nelīdzenumus, kā arī nodrošina precīzāku atgriezenisko saiti un vieglāku manevrēšanu jebkurā ātrumā.
Par labākām bezceļa spējām gādā arī jaunais atvienojamais priekšējais šķērsstabilizators. Šāds risinājums "Toyota" gadījumā izmantots pirmo reizi un elastīgi paplašina auto iespējas. Vadītājs var saslēgt vai atvienot stabilizatoru, vienkārši nospiežot slēdzi priekšējā panelī. Atslēdzot stabilizatoru, palielinās priekšējo riteņu gājiens, kas ir īpaši svarīgi vietās, kur jāpārvar lieli šķēršļi, piemēram, akmeņi. Savukārt ar saslēgtu stabilizatoru uz ceļa ar cietu segumu uzlabojas vadāmība.
Jaunās paaudzes apvidnieka 2,8 litru dīzeļa turbodzinējs ir konstruēts tā, lai līdzsvarotu degvielas patēriņu un veiktspēju. Dzinējs attīsta 204 ZS jaudu, bet maksimālo 500 Nm griezes momentu nodrošina 1600–2800 apgriezienu minūtē diapazonā. Jauda riteņiem tiek pievadīta, izmantojot jaunu astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Jaunā "Land Cruiser" maksimālā vilktspēja ir 3500 kg.
Apvidnieks ir pieejams četros izpildījumos: "Active", "Legend", "Prestige" un "Executive". Latvijā jaunā "Land Cruiser" cenas sākas no 59 500 eiro.