Volga GAZ
Foto: Publicitātes foto

Krievijā ar atjaunoto padomju auto marku "Volga" prezentēti uzreiz trīs jauni modeļi. Tomēr tie visi ir Ķīnas autobūves izcelsmes ar tikai nomainītu markas emblēmu, līdzīgi kā atdzimušās "Moskvich" markas gadījumā.

Atjaunotās "Volga" markas jauno modeļu prezentācija notika Krievijas rūpniecības digitālās industrijas izstādes ietvaros, tajā piedalījās arī Krievijas premjerministrs Mihails Mišustins.

Līdz šī gada beigām Krievijas tirgū gaidāmie pirmie trīs "Volga" modeļi būs D segmenta sedans "Volga C40", C segmenta apvidnieks "Volga K30" un D segmenta apvidus automobilis "Volga K40".

Nozares speciālisti jau atkoduši, ka šie visi it kā "Volga" jaunie modeļi patiesībā ir pārzīmoloti ķīniešu markas "Changan" modeļi.

Visi "Volga" modeļi tiks aprīkoti ar 188 zirgspēku jaudīgu benzīna dzinēju un septiņpakāpju robotizēto automātisko pārnesumkārbu, kas vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem. Tieši ar šādu pašu 1,5 litru agregātu un transmisijas kombināciju tiek aprīkots, piemēram, ķīniešu "Changan Raeton Plus" modelis, kas iepriekš arī ticis nosaukts kā potenciālais mūsdienu "Volga" donors. Tieši šis modelis ir ņemts par pamatu "Volga C40" sedanam. Savukārt "Volga K30" un "K40" apvidnieki, pēc speciālistu aplēsēm, ir attiecīgi tas pats "Changan Oshan X5 Plus" un "Uni-Z" modelis.

Tomēr oficiāli par partneri, kurš palīdz atjaunot padomju lepno automobiļu zīmolu, pagaidām netiek atklāts. No ķīniešu modeļiem tie vizuāli atšķiras ne tikai ar GAZ emblēmu, bet arī atšķirīga dizaina radiatora dekoratīvo režģi ar vertikālām līnijām, līdzīgi kā klasiskajiem "Volga" modeļiem.

Kā jau modernie ķīniešu automobiļi, arī "Volga" iegūs dažādas mūsdienīgas elektroniskās sistēmas, savukārt multimediju sistēmu papildinās ar Krievijā pieejamajiem interneta servisiem.

Internetā populārs kļuvis video, kurā Krievijas premjers Mišustins TV kameru priekšā pauž neapmierinātību, ka pat "Volga" automobiļa stūresrats ir ķīniešu, uz ko markas pārstāvji taisnojās, ka tas tā esot "tikai pagaidām".

"Volga" automobiļu montāža šī gada beigās tiks organizēta GAZ rūpnīcā Ņižņijnovgorodā, kur pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā tika ražoti "Volkswagen" automobiļi. Savukārt 2025. gadā GAZ pārstāvji sola uzsākt pilna cikla ražošanu. Pēc provizoriskas informācijas, jaunos "Volga" automobiļus Krievijā tirgos bijušajos "Škoda" dīlercentros.

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gadā agresorvalsts tirgu pameta praktiski visi rietumvalstu autoražotāji un detaļu piegādāji. Pēc tā Krievijas jauno automobiļu tirgu pārņēma Ķīnā ražotie spēkrati, bet nostalģiski atjaunotās padomju auto markas nodarbojas ar emblēmas nomainīšanu Ķīnā ražotajiem modeļiem.

Atgādinām, ka pašu izstrādātos "Volga" modeļus GAZ pārtrauca ražot līdz ar ekonomisko dižķibeli 2009. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!