Foto: Publicitātes foto

Jaunais "Lexus" pilsētas krosovers "UX", kas kļuvis par vienu no markas pirktākajiem modeļiem Eiropā, ir ieguvis vairākus būtiskus uzlabojumus. Hibrīdmodeļa "UX 300h" pircēji varēs baudīt lielāku jaudu un spēcīgāku paātrinājumu, savukārt pilnībā elektriskajam "UX 300e" ir palielināta akumulatora kapacitāte un sniedzamības rezerve.

Modernizētais "Lexus UX" demonstrē uzlabotu braukšanas dinamiku, ko nodrošina pilnīgi jauna piektās paaudzes hibrīdsistēma. Jauno "UX 300h" darbina divu litru četrcilindru dzinējs, kas savienots ar diviem elektromotoriem. Sistēmas kopējā jauda ir 199 ZS jeb par 8% lielāka nekā iepriekš. Šo palielinājumu nodrošina efektīvāks 60 šūnu litija jonu akumulators (222 V), kas aizstāj iepriekš izmantoto niķeļa metāla hidrīda akumulatoru. Tā rezultātā 0–100 km/h paātrinājums ir sarucis no 8,5 līdz 8,1 sekundei, savukārt degvielas patēriņš priekšpiedziņas variantam tagad ir tikai 5,0–5,2 l/100 km (kombinētais WLTP cikls).

Jaunā "UX" salonā veikta virkne uzlabojumu, lai paaugstināt komfortu un paplašinātu digitālās funkcijas. Lielākajā daļā izpildījumu tagad ir pieejams jauns, pilnībā digitālais 12,3 collu instrumentu panelis. To var pielāgot gan grafikas dizaina, gan sniegtās informācijas ziņā, nodrošinot intuitīvu lietošanas pieredzi, piekļuvi informācijai un savienojamībai.

Priekšpiedziņas "UX 300e" ir saglabājis 72,8 kWh litija jonu akumulatoru, taču jaunajā modelī ir ievērojami saīsināts 0–80% līdzstrāvas uzlādes laiks, kas tagad ir 60 minūtes agrāko 80 vietā. 2023. gada pavasarī "UX 300e" tika veikti visaptveroši uzlabojumi, tostarp sniedzamības rezerve tika palielināta par vairāk nekā 40% – līdz 450 km, bet salons tika aprīkots ar jaunu multimediju sistēmu ar plašāku funkcionalitāti un lielākiem 8 un 12,3 collu skārienekrāniem.

Jaunākajā "Lexus Safety System" iterācija ietver divas papildu funkcijas. Proaktīvā braukšanas palīgsistēma (Proactive Driving Assist) izmanto automobiļa priekšējo kameru, lai nelielos ātrumos pilsētā pamanītu apdraudējumu, piemēram, gājējus, kas gatavojas šķērsot ielu vai iet gar ceļa malu, velosipēdistus un stāvēšanai novietotas automašīnas. Otra jaunā funkcija, "Safe Exit Assist", palīdz novērst sadursmes, kas var rasties, kad braucēji vēlas izkāpt, bet no aizmugures tuvojas citi transportlīdzekļi.

"UX" pircēji tagad var izvēlēties arī jaunu greznu salona krāsu – "Ammonite Sand", kā arī salona bezādas apdari. Tajā ietilpst auduma vai sintētiskās ādas sēdekļu polsterējums, kā arī sintētiskās ādas apdare stūresratam un pārnesumkārbas svirai. "UX" eksterjeram visos izpildījumos ir pieejama jauna krāsa – "Sonic Copper".

Modernizētā "Lexus UX" cenas sākas no 43 700 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!