Konkurss Gada motocikls
Foto: Ansis Īvāns/DELFI

Saulainā maija dienā Biķernieku trasē aizvadīta konkursa "Latvijas Gada motocikls 2024" kopējā testu diena – žūrijas iespēja vienuviet izmēģināt visus trīs desmitus pretendentu jeb lielāko modeļu skaitu konkursa pastāvēšanas vēsturē.

Konkurss "Latvijas Gada motocikls" notiek jau devīto reizi pēdējo 10 gadu laikā, izlaižot tikai vienu gadu Covid-19 pandēmijas ierobežojumu laikā, un šogad startē ar daudziem interesantiem modeļiem, kuru pilnu sarakstu var redzēt te. Konkursa uzvarētāji tiks paziņoti jau pavisam drīz – 13. jūnijā.

Foto: Ansis Īvāns/DELFI

Starp šogad konkursam pieteiktajiem motociklu modeļiem netrūkst izcilu un interesantu eksemplāru, daudzi no kuriem pilnīgai iepazīšanai būtu pelnījuši atsevišķu – ilgāku – testu, katrs no tiem atsevišķu apskatu un daudzi – galvenās balvas cienīgi.

Foto: Ansis Īvāns/DELFI

Vienā reportāžā visas nianses pieminēt un aprakstīt būtu nereāli un pārāk apjomīgi, tāpēc šajā rakstā izlases kartībā īsi atskatīšos uz subjektīvi izvēlētiem modeļiem, kas dažādu iemeslu dēļ izpelnījās uzmanību un vairāk palikuši atmiņā. Šī izvēle gan nenozīmē, ka konkrētos motociklus automātiski vērtēju augstāk par citiem, bet nepieminēšana nenozīmē "norakstīšanu". Un jāņem vērā, ka motocikls pirmkārt ir emocionāla izvēle, tāpēc katram var būt pilnīgi citādi priekšstati par to, kādam jābūt uzvarētājam, un visiem būs taisnība.

Liels prieks, ka šogad konkursā pirmo reizi ar veseliem diviem modeļiem pārstāvēts arī leģendārais itāļu zīmols "Moto Guzzi". Šie motocikli nekļūdīgi atpazīstami pēc sava raksturīgā dzinēja – V veida motora, kur cilindri izvietoti perpendikulāri motocikla garenasij, nevis paralēli tai, kā, piemēram, "Harley-Davidson".

Foto: Ansis Īvāns/DELFI

Vispirms izmēģināju "Moto Guzzi" ielas modeli V100, un sajūtas bija, it kā brauktu ar smalku limuzīnu, turklāt 1042 kubikcentimetru motors, tā skaņa, vibrācija un gaita rada neatkārtojamu tieši šī zīmola sajūtu, līdzīgi, kā sava neatkārtojama sajūta ir BMW lielajiem divcilindru "boxer" tipa motoriem. "Fantastisks mocis," es padomāju, braucot jau pirmajā trases aplī.

Otrs ir ar to pašu spēka agregātu aprīkotais ceļojumu–piedzīvojumu modelis "Stelvio", kurš kā reiz pārstāv to pašu klasi, ko lielie BMW divcilindru ceļojumu motocikli. "Moto Guzzi" izvirzītie cilindri atrodas tieši priekšā braucēja ceļgaliem, tāpēc braucot izteikti varēja just karstā gaisa plūsmu uz kājām. Būtu interesanti izmēģināt, vai tas palīdz nenosalt, braucot aukstā laikā.

Nepamanīt nevar pilnīgi atšķirīgu mazu šogad piedāvātu braucamo – skaistu un gaumīgu motorolleru "Lambretta". Šis zīmols savulaik radās Itālijā ap to pašu laiku, kad leģendārā "Vespa", taču "Lambrettas" bijušas smalkākas un dārgākas par konkurentu.

Konkrētais testa eksemplārs aprīkots ar 125 kubikcentimetru dzinēju, ir ļoti mazs, sajūta – kā sēdēt uz ķeblīša. Būtu jāizmēģina pilsētā, kur šādam braucamajam īstā vieta, bet trasē uz līkumiem mazais motorollers šķita diezgan nestabils un ne pārāk baudāms, iespējams, īsās bāzes dēļ. Piemēram, cits konkursā pieteiktais motorollers "Mash Belena" ar 125 dzinēju un mūsdienām raksturīgu dizainu, bet krietni lielāks, trasē jutās brīvāk.

Starp jaunumiem konkursā nevar nepieminēt BSA "Gold Star". BSA ir sena un savulaik ļoti populāra britu motociklu marka, kas pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados pārtrauca motociklu ražošanu. Zīmolu pārpirka Indijas "Mahindra Group", kas kopš 2021. gada izlaiž jaunus BSA modeļus.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!