Ford Explorer
Foto: Publicitātes foto

Jaunais "Explorer" ir pirmais "Ford" vieglais pasažieru elektroauto, kas radīts un ražots Eiropā. Tas tiek piedāvāts divās versijās: ar vienu elektromotoru un aizmugurējo riteņu piedziņu vai ar diviem elektromotoriem un pilnpiedziņu.

Abas modifikācijas ir aprīkotas ar litija jonu NMC (niķeļa, mangāna, kobalta) akumulatoru, kas nodrošina lielāku sniedzamību ar vienu uzlādi. Pateicoties enerģijas blīvumam, jaudai un veiktspējai, šis akumulatora veids ir piemērots Eiropas klimatam un lieliski kalpo gan Skandināvijā, gan Vidusjūras piekrastē. Viena elektromotora versija ar NMC akumulatoru tiks papildināta nedaudz vēlāk.

Izmantojot līdz pat 185 kW līdzstrāvas ātro uzlādi divu elektromotoru versijā, rezerves no 10 līdz 80 procentiem tiek atjaunotas aptuveni 26 minūtēs. "Explorer" īpašnieki Eiropā varēs izmantot "BlueOval Charge Network", kurā apvienoti vairāk nekā 600 000 uzlādes punktu. Šajā tīklā ietilpst arī "Ionity" ātrās uzlādes stacijas, jo "Ford" ir viens no šī uzņēmuma dibinātājiem un dalībniekiem. Par pakalpojumiem būs iespējams norēķināties ar "FordPass" lietotni vai inovatīvo tehnoloģiju "Plug&Charge". Starp citu, "Ford" ir paziņojis arī par sadarbības uzsākšanu ar "Allego" un, pateicoties šai sadarbībai, īpaši ātrās stacijas tiks uzstādītas arī "Ford" pārstāvniecību autosalonos.

Ar diviem elektromotoriem aprīkotais "Explorer" no 0 līdz 100 km/h spēj paātrināties 5,3 sekundēs, kas ir ātrāk nekā 280 ZS "Ford Focus ST" ar iekšdedzes dzinēju. Šī "Explorer" versija var arī vilkt 1200 kg piekabi. Tas viss panākts, izmantojot nepārtraukti darbināmu elektrisko piedziņu.

Bagāžai paredzēta aptuveni 470 litru telpa, tostarp 17 litru sīklietu nodalījums "MegaConsole" un svešām acīm nemanāmā "My Private Locker" slēptuve. Visi "Explorer" ir aprīkoti ar "Sync Move 2" infoizklaides sistēmu, kas vienmēr ir savienota ar internetu. Paneļa centrālajā daļā izvietots 14,6 collu skārienekrāns, ko var pacelt un nolaist, mainot skata leņķi par vairāk nekā 30 grādiem.

Foto: Publicitātes foto

Standarta aprīkojums ietver apsildāmu stūresratu un priekšējos sēdekļus, kā arī tālruņa bezvadu lādētāju. Tāpat pieejami arī sportiska profila sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem, savukārt vadītāja sēdeklim jau standarta aprīkojumā ir masāžas funkcija. Interjerā redzams arī stilīgs garenisks skaļrunis. Mūziku var klausīties bezvadu režīmā no mobilajām ierīcēm, izmantojot "Android Auto" vai "Apple CarPlay".

"Explorer Premium" līmenī iekļauta B&O skaņu sistēma ar 10 skaļruņiem, savukārt "Dynamic Matrix LED" lukturi aizstāj parastos LED lukturus. Atšķirībā no LED automātiskajām tālajām gaismām šī tehnoloģija nežilbina pretī braucošos pat tad, ja tālās gaismas paliek ieslēgtas.

Lai elektroauto izvēli un iegādi padarītu pēc iespējas vienkāršāku, papildus bagātīgajam standarta aprīkojumam par maksu pieejamas tikai divas ekstras – panorāmas jumts ar vairāk nekā 1 m2 lielu stikla virsmu un "Driver Assist Pack" vadītāja palīgsistēma. Šī pakotne ietver tādas tehnoloģijas kā bagāžnieka vāka elektrisko atvēršanu, projekcijas (head-up) ekrānu vadītājam, 360 grādu kameru un jauno joslas maiņas asistentu.

Minētās tehnoloģijas papildina arī vairāk nekā 15 standarta autovadītāja palīgsistēmas, tostarp inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole ar "Stop&Go" funkciju, kā arī drošas izkāpšanas asistents, kurš palīdz izvairīties no sadursmes ar garāmbraucošiem velosipēdistiem.

"Explorer" būs pirmais elektroauto, kas tiks ražots "Ford" rūpnīcā Ķelnē. Šajā elektromobiļu montāžas līnijā uzņēmums ieguldījis divus miljardus ASV dolāru.

Latvijā jaunais modelis maksās, sākot no 37 170 eiro (ieskaitot PVN).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!