Smaida visi, kas pamana. Smaida visi, kas brauc pie stūres. Smaida visi, kas brauc blakus. Smaida visi, kas stāv rindā, lai varētu pabraukt blakus. Reti kad gadās tāds auto, kas izsauc tik daudz prieka un sajūsmas. Kas to būtu domājis, ka pietiek vien ar astoņiem zirgspēkiem, lai atkausētu pat rūdītu benzīngalvu sirdis.
Par tiem rindā stāvētājiem es nejokoju. Izziņoju darba sarakstē, ka varu interesentus izvizināt ar šo auto – precīzāk – ar šo četrriteņu mopēdu – un cilvēki burtiski rindā saskrēja, lai viens pēc otra varētu pasēdēt blakus goda aplī pa Mūkusalas ielu. Sajūsmu izraisīja gan oranžie striķīši, ar kuriem aizver un atver durvis, gan mazie atvāžamie lodziņi, gan mazie sēdeklīši, gan patiesi plašais salons. Arī čīkstošais elektromotors un pāris sekundēs sasniegtais maksimālais braukšanas ātrums lika visiem smaidīt. Pat rozā porše kabriolets nespēja izraisīt tādu interesi un tādu prieku.
Viss sākās ar pilnīgi citu auto, kas bija sarunāts nedēļas nogales testam. Aizbraucu tam pakaļ – tas ir moderns, elegants krosovers – un pie autosalona durvīm ieraudzīju šo mazo draudziņu – "Citroen Ami". Ātri tikām galā ar formalitātēm par krosoveru, un es ķēros pie jautājuma par draudziņu "Ami". Izrādās, tas arī tieši šobrīd ir pieejams testa braucieniem. Gribēju jau atteikties no krosovera par labu "Ami", taču sapratu, ka ar mazo mopēdu mēs nevarēsim izbraukt plānoto maršrutu. Sarunājām, ka pēc pāris dienām samainīsim.
Tomēr nespēju nociesties, jo – krosovers kā krosovers, bet "Ami" ir tikai viens tāds, un rakstīju auto pārstāvjiem, ka jau šīs pašas dienas vakarā gribu samainīt automobiļus. Atbraucu, samainīju, iekāpu "Ami" un sāku smaidīt. Tā es smaidīju vēl vairākas dienas, līdz tomēr nācās atdot šo brīnišķīgo mopēdu.
"Citroen Ami" ir moderns skatījums uz mikroautomobiļiem, kas īpaši populāri Rietumeiropā. Tur ar līdzīgiem braucamajiem bieži redzami četrpadsmitgadnieki. Arī Latvijā pēdējos gados parādās pa kādam "četrriteņu mopēdam", tomēr neviens no tiem nespēj tuvoties "Ami" unikālajam dizainam un sajūtām.
Bieži vien, ieraugot šo auto (ērtības labad es šo četrriteņu mopēdu turpināšu saukt par auto), cilvēki norāda, ka nevar saprast, vai tas brauc šurp, vai turp – tam abi gali izskatās vienādi. Un tas nav tikai vizuāls triks. Šis auto ir tiešām pilnīgi vienāds abos galos un abās pusēs. Tas ir simetrisks, jo tā virsbūvē ir izmantotas tās pašas detaļas. Priekšā, aizmugurē, abos sānos. Arī durvis ir tās pašas abās pusēs un tieši tāpēc tās vienā pusē veras uz vienu pusi, otrā – uz otru. Jo tā ir tā pati detaļa. Šis neierastais risinājums ļauj ražotājam būtiski samazināt ražošanas izmaksas. Nav vajadzīgas divas dažās preses auto labajai un kreisajai pusei, pietiek ar vienu. Absolūti ģeniāls risinājums.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv