Autobūves giganta "Stellantis" rūpnīcā Polijā pēc līguma noslēgšanas ar Ķīnas autoražotāju "Leapmotor" uz konveijera nonācis lēts elektriskais hečbeks "T03". Polijas rūpnīcā tiks organizēta šī ķīniešu elektromobiļa montāža, komplektējošās detaļas ievedot no Ķīnas, neskatoties uz paaugstinātajām ievedmuitas likmēm.
Vēlāk Polijas rūpnīcā uzsāks vēl divu ķīniešu modeļu ražošanu, starp kuriem būs arī apvidnieks "A12", vēsta "Reuters". Šajā poļu rūpnīcā šobrīd tiek organizēta "Jeep Avenger" apvidnieka ražošana.
"Leapmotor T03" ir vislētākais šīs ķīniešu markas modelis. Atkarībā no versijas tā sniedzamība bez atkārtotas akumulatora uzlādes ir 200 līdz 400 kilometru. Dzimtajā Ķīnā šāds automobilis maksā 50 līdz 70 tūkstošus juaņu (6,4 līdz deviņiem tūkstošiem eiro). Turklāt Polijas rūpnīcā ražošanas izmaksas esot 400 līdz 500 eiro, kas ir uz pusi lētāk nekā, piemēram, Itālijā un ir salīdzināms ar ražošanas izmaksām pašā Ķīnā.
Pirmajā etapā šie lētie elektromobiļi Polijā tiks montēti testa režīmā. Pie klientiem paredzētu sērijveida automobiļu ražošanas poļi ķeršoties septembrī. Savukārt nākamgad šajā pašā rūpnīcā tiks uzsākta komponentu ražošana "Leapmotor A12" apvidniekam, kas pagaidām vēl nav prezentēts pat pašā Ķīnā.
Turklāt "C10" apvidus automobiļa ražošanas lokalizācija pagaidām nav plānota, jo šo modeli iespējams ievest no Ķīnas un pārdot par cenu, kas kompensē visus saistītos izdevumus.
"Stellantis" pērn iegādājās 21 procenta daļu "Leapmotor" autoražotājā, radot kopuzņēmumu "Leapmotor International", kurā Vecās pasaules autogigantam ir kontrolpakete ar ekskluzīvām tiesībām "Leapmotor" produkciju eksportēt un tirgot ārpus Ķīnas.
Šādas jaunas autobūves kompāniju sadarbības Eiropā sākas, jo Eiropas Savienībā no 4. jūlija spēkā stāsies jauni ievedmuitas tarifi, kas paaugstināti līdz pat 38% un kas ierobežos Ķīnas lēto automobiļu konkurētspēju.