"Audi" sāk nākamo posmu savā veiksmīgajā vidēja izmēra segmenta automobiļu vēsturē ar jauno "A5" modeļu pasaules pirmizrādi. Jaunākā paaudze, kas tagad tiek dēvēta par "Audi A5", tirgū nonāk 30 gadus pēc pirmā "A4" laišanas tirdzniecībā.
Līdz ar modeļu klāsta paplašināšanu "Audi", sākot no 2024. gada, ir pārstrukturējis modeļu nosaukumus. Skaitļi modeļu nosaukumos palīdz atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinēju modeļus. Turpmāk ar pāra numuriem apzīmēs elektriskos modeļus, ar nepāra numuriem – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem.
Līdz ar jaunākās paaudzes debiju "Audi A4", kas ilgus gadus bijis starp pasaulē pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par "Audi A5" un tiks ražots Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: "A5 Sedan" un "S5 Sedan", kā arī "A5 Avant" un "S5 Avant". Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz "Premium Platform Combustion" (PPC) platformas. Atgādinām, ka iepriekšējā paaudzē "A5" bija pieejams kā divdurvju "Coupe" un piecdurvju "Sportback".
Jaunie modeļi kļūst arvien garāki un platāki. "Audi" paplašina arī to standarta aprīkojumu, pozicionējot jauno "A5" vidējā izmēra segmentā. Šim mērķim atbilst arī jaunā lietotāja pieredze, kas balstīta uz "E³" elektroniskās arhitektūras 1.2 versiju. Papildaprīkojums ir iekļauts dažādās pakotnēs.
"Audi MMI" panorāmas skata displejs sastāv no "Audi" virtuālās vadītāja informācijas sistēmas ar 11,9 collu ekrāna un 14,5 collu "MMI" skārienjūtīga displeja. "Audi" papildina digitālo skatuvi pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu "MMI" priekšējā pasažiera displeju, kas ir integrēts paneļa dizainā.
Jaunā daļējā hibrīda sistēma "MHEV plus" "Audi A5" sērijas modeļos ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas un degvielas patēriņu, salīdzinot ar MHEV sistēmu. Turklāt piedziņas ģenerators (PTG) var pievienot iekšdedzes dzinēja jaudai līdz pat 18 kW (24 ZS) elektriskās jaudas. Palēninot ātrumu, PTG piegādā enerģiju atpakaļ akumulatoram (rekuperācija) ar jaudu līdz 25 kW.
Bāzes līmeņa dzinējs ir benzīna "2.0 TFSI" ar 150 ZS jaudu. Pēc izvēles tas pats dzinējs ir pieejams arī ar 204 ZS jaudu. Tāpat automobilim joprojām būs pieejams dīzeļmotors – "2.0 TDI" ar 204 ZS jaudu, kā arī pēc izvēles ar "quattro ultra" pilnpiedziņu.
"Audi S5" ir sportisks automobilis, kura pamatā ir trīslitru V6 motors ar 367 ZS jaudu. Tam pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un "MHEV plus" tehnoloģija. "Audi S5" pārveidotā "S tronic" divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta lielākam griezes momentam, samazina arī svaru uz priekšējās ass un uzlabo izveicību.
"Audi A5" saimes modeļus Latvijā būs iespējams pasūtīt no šī gada septembra. Automobiļa cenas Latvijā vēl nav paziņotas, bet Vācijā jaunais "A5" maksās no 45 200 eiro.