"Porsche" papildina savu pirmo pilnībā elektrisko pilsētas apvidus automobiļu (SUV) modeļu klāstu ar aizmugurējo riteņu piedziņas "Macan" un jaudīgo četru riteņu piedziņas "Macan 4S".
Šādi "Porsche" divkāršo šajā sērijā pieejamo modeļu skaitu, kurā tagad būs četri modeļi – "Macan", "Macan 4", "Macan 4S" un "Macan Turbo".
Izstrādājot "Porsche Macan", galvenā uzmanība tika pievērsta augstai efektivitātei. Proti, atbilstoši WLTP kopējā distance, ko var nobraukt ar vienu uzlādi, sasniedz līdz pat 641 kilometram. Turklāt visiem jaunajiem "Macan" modeļiem būs pieejama arī jaunā apvidus dizaina pakotne.
Tikmēr jaunais "Macan 4S", kas ierindojas starp "Macan 4" un "Macan Turbo", būs viens no jaudīgākajiem šīs sērijas modeļiem, sasniedzot līdz pat 380 kW (516 ZS).
Līdzīgi kā 2024. gada sākumā tirgū laistie modeļi, arī "4S" ir aprīkots ar elektroniski vadāmo "Porsche" vilkmes kontroles sistēmu (ePTM), kas sadala piedziņas jaudu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu aptuveni piecas reizes ātrāk nekā ierastā pilnpiedziņas sistēma.
Abiem jaunajiem modeļiem ir visas "Macan" otrās paaudzes īpašības, tostarp "Premium Platform Electric" (PPE) 800 voltu sprieguma akumulatora tehnoloģija nodrošina līdzstrāvas uzlādes jaudu 270 kW. Piemērotā ātrās uzlādes stacijā augstsprieguma akumulatoru no 10 līdz 80% var uzlādēt apmēram 21 minūtē.
Jaunajam, pilnībā elektriskajam "Porsche" SUV bāzes modelim – "Macan" – jaudu nodrošina augstsprieguma akumulators ar bruto ietilpību 100 kWh. Savukārt uz aizmugurējās ass novietotais elektromotors, kas ir izmantots arī "Macan 4", ir tā dzinējspēks. Tā jauda ir 250 kW (340 ZS). Tikmēr "Launch Control" radītā paaugstinātā jauda sasniedz 265 kW (360 ZS), un maksimālais griezes moments ir 563 ņūtonmetri (Nm). No nulles līdz 100 kilometriem stundā "Macan" paātrinās 5,7 sekundēs, un maksimālais ātrums, ko automobilis spēj attīstīt, ir 220 kilometri stundā.
Atsakoties no visu riteņu piedziņas, "Macan" ir par 110 kilogramiem vieglāks nekā "Macan 4", tāpēc tā piedziņai nepieciešams mazāk elektroenerģijas un kombinētā WLTP nobraucamā distance ir līdz 641 kilometram.
Savukārt "Macan 4S" ir divi elektromotori, kas kopumā attīsta 330 kW (448 ZS) ar īslaicīgu jaudas palielinājumu līdz 380 kW (516 ZS). Ar "Launch Control" maksimālais griezes moments ir 820 Nm.
Viss minētais kopā nodrošina iespaidīgus rādītājus – ar "Launch Control" "Macan 4S" standarta uzrāvienu no nulles līdz 100 kilometriem stundā sasniedz 4,1 sekundē un maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā. Kombinētā WLTP sniedzamība ir līdz 606 kilometriem.
"Macan 4S" standarta komplektācijā ir aprīkots ar "Porsche" aktīvo piekares vadības sistēmas (PASM) elektronisko amortizācijas kontroli. Šasijas sniegumu optimizē un braukšanas komfortu uzlabo adaptīvā pneimatiskā piekare ar līmeņošanas sistēmu un braukšanas augstuma regulēšanas funkciju, kā arī "Porsche" griezes momenta vektorizācijas sistēma "Plus" ("PTV Plus") un aizmugurējās ass stūrēšana.
Elektrificējot "Macan", "Porsche" savā veiksmīgajā SUV modelī ir ieviesis pilnīgi jaunu displeja un kontroles sistēmu. "Porsche Driver Experience" piedāvā digitālo un analogo elementu apvienojumu. Tas ietver instrumentu paneli ar 12,6 collu izliektu displeju, 10,9 collu pasažieru displeju, projekcijas ("head-up") displeju ar papildinātās realitātes tehnoloģiju un noskaņas apgaismojumu salonā.
Abi jaunie "Macan" modeļi tagad ir pieejami pasūtīšanai un tiks piegādāti klientiem šā gada otrajā pusē. Cenas, ieskaitot PVN un valstij specifisko aprīkojumu, Latvijā ir sākot no 83 800 eiro "Macan" un 94 000 eiro "Macan 4S" versijai.