Tirdzniecībā nonākuši jaudīgākie un sportiskākie luksusa sedana "Porsche Panamera" jaunās paaudzes modeļi – "Panamera Turbo S E-Hybrid" un "Panamera GTS", informēja uzņēmumā.
"Panamera GTS" ir dinamisks sporta sedans ar uzsvaru uz emocijām bagātu braukšanas pieredzi. Tikmēr "Panamera Turbo S E-Hybrid" ir šīs sērijas modeļu flagmanis – pats jaudīgākais, ātrākais un ekskluzīvākais variants. Šim topa modelim pieder jaunais Nirburgringas Nordšleifes trases oficiālais rekords iekšdedzes un hibrīddzinēja luksusa sedanu klasē.
Abiem modeļiem ir četru litru biturbo V8 dzinēja uzlabotā versija, kas jau tiek izmantota "Panamera Turbo E-Hybrid". Jaudīgais dzinējs atbilst "Euro 7" izmešu standarta stingrajām prasībām. Viena turbokompresora izmantošana iepriekšējo divu vietā ļauj tā katalizatoriem uzsilt ātrāk. Brauciena efektivitāti, jo īpaši ļoti dinamiskā ritmā, uzlabo izplūdes gāzu temperatūra līdz 1000°C un ar to saistītā tīrā sadedze, kā arī vidējā maksimālā spiediena palielinājums degkamerās līdz 140 bāriem.
Astoņu pakāpju "Porsche" divsajūgu pārnesumkārba (PDK) ir būtiski modificēta. Milzīgo "Panamera Turbo S E-Hybrid" piedziņas griezes momentu var sasniegt optimizētās jaudas pārvades virsmas un lielākas termiskās slodzes izturības dēļ.
Visjaudīgākā "Panamera": "Panamera Turbo S E-Hybrid"
Ierasti "Porsche" nosaukumu "Turbo" piešķir visjaudīgākajiem modeļa variantiem, kas paredzēti ceļu satiksmei. No visiem līdzšinējiem "Panamera" sērijveida modeļiem tāda ir jaunā "Panamera Turbo S E–Hybrid".
Vienlaikus "Turbo" logo apliecina tehnisko pārākumu konkrētajā segmentā. Ļoti efektīva iekšdedzes dzinēja un elektriskās piedziņas kombinācija nodrošina īpaši spēcīgu piedziņu un izcilu veiktspēju.
Jaunā modeļa V8 biturbo dzinēja jauda ir 441 kW (600 ZS), bet pilnībā korpusā un PDK transmisijas eļļas dzesēšanas cirkulācijā integrētā elektromotora jauda – 140 kW (180 ZS). Salīdzinot ar priekšgājēju, sistēmas jauda ir par 75 kW (102 ZS) lielāka, sasniedzot 575 kW (782 ZS), un sistēmas griezes moments ir 1000 ņūtonmetru (Nm), kas ir par 150 Nm vairāk. "Panamera Turbo S E-Hybrid" no nulles līdz 100 kilometriem stundā paātrinās vien 2,9 sekundēs, un tās maksimālais ātrums ir 325 kilometri stundā. Tas ir uzlabojums attiecīgi par 25 km/h un 0,5 sekundēm.
Vienlaikus braukšana ar jauno "Panamera Turbo S E-Hybrid" ir ārkārtīgi efektīva. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, ar pašreizējo hibrīdpiedziņu tikai ar elektroenerģiju var nobraukt lielāku attālumu, tai ir ātrāka uzlāde un veiklāka spēkrata atsaucība.
Tāpat tagad 25,9 kWh (bruto) augstsprieguma baterija nodrošina par 45% lielāku ietilpību. Tādējādi attālums, ko visjaudīgākā "Panamera" var nobraukt tikai ar elektroenerģiju, ir līdz 88 kilometriem (WLTP "EAER City"). Pateicoties rekuperācijas palielinājumam līdz 88 kW, braukšana ar "Panamera Turbo S E-Hybrid" pilnībā elektriskajā režīmā ir daudz efektīvāka. Izmantojot piemērotu enerģijas avotu, 11 kW borta maiņstrāvas lādētājs bateriju no nulles līdz 100% uzlādē apmēram divās stundās un 39 minūtēs.
Vēl pirms nonākšanas tirgū jaunā "Panamera Turbo S E-Hybrid" ar "Porsche" testa pilotu Larsu Kernu pie stūres uzstādīja laika rekordu Nirburgringas Nordšleifes trasē, pieveicot tās 20,832 kilometrus vien 7:24,172 minūtēs.
Visveiklākā "Panamera": "Panamera GTS"
Abreviatūra "GTS" nozīmē "Gran Turismo Sport". "Porsche" automobiļi ar tādu modeļa apzīmējumu bez augstvērtīga pielietojuma ikdienā ir vēl sportiskāki un sniedz maksimālu braukšanas baudījumu. Atbilstoši šādai koncepcijai "Panamera GTS" atšķiras arī ar šasiju, kas pielāgota augstai veiktspējai, ekskluzīvu "SportDesign" pakotni un sportisku augstas kvalitātes interjeru. Tas ir īpaši precīzi vadāms un veikls augstākās klases sporta sedana variants. Jaudīgajam, visaptveroši uzlabotajam V8 turbodzinējam ir liela nozīme īpaši intensīvajā braukšanas pieredzē ar "Panamera GTS". Tas sniedz lineāru jaudas sadalījumu, kas īpaši jūtams, dzinējam pārsniedzot 6000 apgriezienus minūtē.
Dzinēja jauda ir 368 kW (500 ZS), kas ir par 20 ZS vairāk nekā priekšgājējam. Tā rezultātā uzlabojas braukšanas sniegums un dinamika, un tā kļūst vēl efektīvāka. Četru durvju sporta automobilis paātrinājumu no nulles līdz 100 kilometriem stundā sasniedz 3,8 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 302 kilometri stundā. Standarta sporta izplūdes gāzu sistēma tika īpaši izstrādāta "Panamera GTS", lai radītu spēcīgu, emocijām bagātu skaņu.
"Porsche" ir padarījis "Panamera GTS" īpaši sportisku, standarta aprīkojumā iekļaujot divu kameru pneimatisko balstiekārtu, tostarp "Porsche" aktīvo piekares vadības sistēmu (PASM). Par desmit milimetriem zemāka virsbūve un pastiprinātie stabilizatora stieņi sniedz jūtami precīzāku braukšanas pieredzi un zemāku pamata atsperojuma līmeni. Elektroniski kontrolētais "PTV Plus" diferenciāļa bloķētājmehānisms gādā par optimālu griezes momenta sadali starp riteņiem. Tas viss kopā nodrošina stabilāku virsbūvi un mazāku sanesumu un slīdēšanu, braucot jebkādā ātrumā, taču komforts šīs papildu dinamikas dēļ netiek būtiski zaudēts.
Pieejamība tirgū un cenas
"Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid" un "Panamera GTS" sporta sedani jau ir pieejami pasūtīšanai. Abiem modeļiem ir daudz jaunu "Panamera" trešās paaudzes papildinājumu. To vidū ir "Porsche Driver Experience" vadības koncepcija, "HD matrix LED" gaismas ar augstu izšķirtspēju un īpaši tālu pārredzamību, visaptveroši paplašinātas savienojamības funkcijas, piemēram, padziļināta "Apple CarPlay" integrācija, videostraumēšana pēc izvēles pieejamajā "Passenger Display" un iespēja novietot automobili ar viedtālruņa lietotni.
"Panamera Turbo S E-Hybrid" virsbūves variants "Executive" ar garāku riteņu bāzi tiek piedāvāts atsevišķos tirgos; četru zonu automātiskā klimata kontrole un liela viduskonsole ir iekļauta standarta komplektācijā. "Panamera GTS" pieejama tikai kā sporta sedans ar īso riteņu bāzi.
Latvijā "Panamera Turbo S E-Hybrid" cena ir no 234 990 eiro un "Panamera Turbo S E-Hybrid Executive" cena ir 246 490 eiro, ieskaitot PVN. "Panamera GTS" bāzes cena ir 169 790 eiro.