Foto: Publicitātes foto

"Audi A6 e-tron" konceptauto debitēja 2021. gada Šanhajas auto izstādē, tagad "Audi" laiž tirgū "A6 e-tron" kā "Sportback" un "Avant" modeļus. Tas ir jau otrais uz PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas izgatavotais modelis pēc "Q6 e-tron". Tas ir arī pirmais platformas modelis ar plakanas grīdas koncepciju. "A6 e-tron" un "S6 e-tron" būs iespējams pasūtīt, sākot no 2024. gada oktobra vidus.

Līdzīgi kā ar nesen prezentēto jauno "A5", kas aizstāj līdzšinējo "A4" modeli, "Audi" turpina modeļu nosaukumu nomenklatūras maiņu – turpmāk "Audi A6" (kā arī ar citiem pāra cipariem modeļa nosaukumā) būs tikai un vienīgi elektrisks, savukārt ar nepāra cipariem modeļi joprojām tiks piedāvāti arī ar iekšdedzes dzinēju. Tādējādi tiem, kuri vēlas "A6" gabarītu automobili ar iekšdedzes dzinēju, būs jāgaida jaunais "Audi A7".

Izcila aerodinamika ir viens no galvenajiem elementiem, kas veido ilgstošo "Audi" panākumu vēsturi. Arī tādi aerodinamiski veiksmīgi modeļi kā "Audi 100" (C3) un "Audi 80" (B3) pieder vidējā izmēra segmentam.

Trešās paaudzes "Audi 100", kas tika ražots 80. gados un mūszemē tika saukts par "cigāru", aerodinamiskā koeficienta jeb cw vērtības dēļ tika dēvēja par "visu klašu aerodinamikas pasaules čempionu". Ar cw vērtību 0,30 "Audi" 1982. gadā pārspēja savus konkurentus un paveica to vēl vairākus gadus. Šodien šajā veiksmes stāstā "Audi A6 e-tron" veic jaunu ierakstu.

Jaunā "Audi A6 e-tron" sportiskais dizains un konfigurācija veicina tā izcilo aerodinamiku un "Sportback" modelim nodrošina īpaši zemu cw vērtību – 0,21, padarot to par "Audi" ar visu laiku labāko aerodinamiku un pat par visaerodinamiskāko automobili visā "Volkswagen" grupā. Arī "Avant" modelis sasniedz ļoti labu cw vērtību – 0,24, ierindojot to starp labākajiem savā segmentā.

Priekšpusē "Audi A6 e-tron" saimes automobiļi piedāvā digitālos dienas gaitas lukturus ar LED tehnoloģiju, kas pieejami papildaprīkojumā, kā arī otrās paaudzes digitālos OLED aizmugurējos lukturus.

"A6 e-tron" aizmugurējā daļa, kurai ir aptuveni 45 segmenti uz katru digitālo OLED paneli, arvien vairāk pārtop par displeju. Tas nodrošina "Car-to-X" komunikāciju un uzlabo satiksmes drošību.

Otrās paaudzes digitālajos OLED aizmugurējos lukturos desmit OLED paneļi ar 450 segmentiem izmanto īpaši izstrādātu algoritmu, lai vairākas reizes sekundē ģenerētu jaunu attēlu. Aktīvais digitālais gaismas paraksts arī iezīmē turpmāko "Audi" apgaismojuma tehnoloģijas attīstību.

"Audi A6 e-tron" salonā MMI panorāmas displejs ar izliektu dizainu un OLED tehnoloģiju sastāv no 11,9 collu virtuālās vadītāja informācijas sistēmas un 14,5 collu MMI skārienjutīgā displeja. Kopā ar 10,9 collu priekšējā pasažiera displeju tas veido digitālu skatuvi. Privātuma režīms (Active Privacy) ļauj blakussēdētājam brauciena laikā baudīt izklaides saturu, piemēram, skatīties filmas vai straumēt seriālus, nenovēršot autovadītāja uzmanību.

Informācijas un izklaides sistēma izmanto "Android Automotive OS" kā operētājsistēmu. "A6 e-tron" saturs tiek atjaunināts, izmantojot attālinātus atjauninājumus. Tādas lietotnes kā "YouTube" ir pieejamas, izmantojot "Audi" lietotņu veikalu trešo pušu lietotnēm, kas ir integrēts tieši MMI un kura lietošanai nav nepieciešams viedtālrunis.

Optimālu skaņu nodrošina "Bang & Olufsen Premium" skaņas sistēma ar galvas balstos izvietotiem skaļruņiem.

Jaudīgi, kompakti un ļoti efektīvi elektromotori un litija jonu akumulators ar kopējo bruto ietilpību 100 kWh (94,9 kWh neto) nodrošina vairāk nekā 750 kilometru ("A6 Sportback e-tron") un vairāk nekā 720 kilometru ("A6 Avant e-tron") elektrisko sniedzamību.

Ar sistēmas jaudu līdz 270 kW (367 ZS) jaunais "Audi A6 e-tron performance" no nulles līdz 100 km/h paātrinās 5,4 sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 210 km/h. Savukārt sportiskā "S6 e-tron" sistēmas jauda ir 370 kW (503 ZS (405 kW (551 ZS) ar starta kontroli)).

"S6 Sportback e-tron" un "S6 Avant e-tron" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 240 km/h. Elektriskā sniedzamība pārsniedz 640 kilometrus.

Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai un maksimālajai standarta 270 kW līdzstrāvas uzlādes jaudai, ar "Audi A6 e-tron" ir iespējams veikt akumulatora uzlādi īsas apstāšanās laikā. Tas nozīmē, ka atbilstošā uzlādes stacijā var veikt uzlādi vien desmit minūtes, lai iegūtu līdz pat 310 kilometru sniedzamību. Uzlādes stāvoklis (SoC) 21 minūtes laikā palielinās no 10% līdz 80%.

"Audi A6 e-tron" efektivitāti un sniedzamību palīdz palielināt uzlabotā rekuperācijas (reģeneratīvās bremzēšanas) sistēma. Šī sistēma spēj apstrādāt aptuveni 95% ikdienas bremzēšanas procesu.

Sākot šo modeļu pārdošanu, to standarta aprīkojumā būs arī "Park assist plus", atpakaļskata kamera, uz ceļa zīmēm balstīta ātruma ierobežošanas sistēma, uz kamerām balstīta ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, adaptīvā kruīza kontrole, "Park assist plus" ar distances attēlošanu, kā arī sistēma, kas brīdina autovadītāju par uzmanības novēršanu un miegainību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!