Cupra Terramar
Foto: Publicitātes foto

Amerikas kausa izcīņas laikā Barselonā, kas ir viens no pasaules prestižākajiem sporta notikumiem, spāņu "Cupra" prezentēja zīmola jaunās ēras pārstāvi – modeli "Terramar". Šis sportiskais SUV Spānijas autoražotāju nogādā tieši Eiropā visstraujāk augošā segmenta epicentrā.

Jaunpienācējs ir 4519 mm garš un tam ir 2681 mm riteņu bāze. "Terramar" priekšdaļa asociējas ar haizivs purnu, bet to vēl vairāk pastiprina zīmola jaunā gaismas signatūra ar trim trijstūriem ar "Cupra Matrix LED Ultra" augstas izšķirtspējas tehnoloģiju.

"Cupra Terramar" aizmugurē uzmanību piesaista efektīgie elementi, kuri izvērsti visā platumā, kā arī izgaismotais modeļa nosaukums un logotips centrā starp aizmugurējiem lukturiem.

Aiz stūresrata izvietotajā digitālajā mērinstrumentu panelī ir uzlabota saskarne, bet infoizklaides sistēmas 12,9 collu skārienekrāna elements ir retro stilā izgaismots slīdnis. Vadītājam palīdz arī projekcijas displejs, kas visu nepieciešamo braukšanas informāciju projicē tieši acu priekšā.

Pateicoties bīdāmam aizmugurējam sēdeklim, bagāžas nodalījumu var palielināt līdz pat 602 litriem.

"Cupra Terramar" var aprīkot ar pieciem spēka agregātiem. Benzīna dzinēja (TSI), vieglā hibrīda (eTSI) un jaunās paaudzes uzlādējamā hibrīda (eHybrid) jaudas diapazons sniedzas no 150 līdz 272 ZS. Turklāt neatkarīgi no dzinēja veida "Terramar" standartā tiek aprīkots ar DSG automātisko divsajūgu pārnesumkārbu. "eTSI" dzinējs apvieno 48V vieglā hibrīda priekšrocības ar 1,5 litra 150 ZS benzīna dzinēja daudzpusību.

2,0 litru TSI motors ir pieejamais divos izpildījumos. Pirmais variants ar 204 ZS ir savienots ar septiņpakāpju pārnesumkārbu un pilnpiedziņas transmisiju (4Drive). Otrais variants ir paredzēts "Terramar VZ" versijai. Tas attīsta 265 ZS un arī tiek komplektēts ar septiņpārnesumu automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu (4Drive), ļaujot panākt augstāko veiktspējas un dinamikas līmeni.

Jaunās paaudzes uzlādējamais hibrīds piedāvā divus variantus – ar 204 ZS, bet "VZ" versijā ar 272 ZS. Šajā hibrīdsistēmā ietilpst 1,5 TSI dzinējs, elektromotors un 19,7 kWh akumulators, kas ar pilnu uzlādi tīrā elektriskajā režīmā ļauj nobraukt vairāk nekā 100 km.

"Terramar" ir aprīkots ar jaunas paaudzes dinamisko šasijas kontroli (DCC) un divu vārstu amortizatoriem. Automašīnas raksturu var pielāgot, izmantojot vairākus braukšanas režīmus: "Comfort", "Performance", "Cupra" ("VZ" versijām) un "Offroad" (visu riteņu piedziņas versijām). Tāpat tiek piedāvāti individuālie profili, kas "Terramar" plašā diapazonā ļauj pielāgot paša autovadītāja vēlmēm.

Turklāt "Terramar VZ" versijas var aprīkot ar "Akebono" augstas veiktspējas bremzēm. Sešu virzuļu skavas apvienojumā ar perforētiem lielāka diametra bremžu diskiem (375x36 mm pret 340x36 mm) ievērojami uzlabo bremzēšanas sistēmas darbu.

Zīmols laiž klajā arī ierobežotas sērijas "Cupra Terramar America's Cup". Tajā tiks saražoti aptuveni 1300 eksemplāri ar unikālu dizainu un stila elementiem.

Tā tiek piedāvāta "Enceladus Grey Matt" krāsā, kas sākotnēji pieejama tikai šai ierobežotajai sērijai. Tai ir ekskluzīvi melni 20 collu vieglmetāla diski, kā arī Amerikas kausa logotips, kas ar lāzeru iestrādāts vidējos jumta statņos. Salonā īpašo "America's Cup" gaisotni piesaka sportisko sēdekļu polsterējums "Moonslate" tonī, Amerikas kausa logo un melna apdare.

Ierobežotā sērija būs pieejama ar "VZ" versijai paredzētajiem dzinējiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!