Foto: Publicitātes foto

Franču autoražotājs "Renault" ir prezentējis elektriska piegādes furgona konceptu. Tā nosaukums ir "Estafette", un to sāks ražot pēc diviem gadiem. Tā pamatā ir elastīgā "FlexEVan" platforma, un gabarītu ziņā, tāpat kā "Kangoo", "Estafette" īpaši neatpaliek no lielākā "Trafic". Galvenā iezīme ir elektroniskā arhitektūra SDV, kas ļauj uzlabot automobili visā tā dzīves ciklā.

Ja "Renault Estafette" izskatā saskatāt kaut ko pazīstamu, tā nav nejaušība. Šis furgons nebūt nav jauns un tika prezentēts jau pavasarī ar nosaukumu "U1st Vision". Tā radītājs bija konsorcijs "Software République", kurā ir septiņi Francijas uzņēmumi, un projekta mērķis bija demonstrēt daudzfunkcionālās platformas "FlexEVan" iespējas. Savukārt par "Estafette" sagatavošanu sērijveida ražošanai bija atbildīga kompānija "Flexis", ko "Renault" dibinājis kopā ar "Volvo Group" un "CMA CGM".

Koncepta automobiļa nosaukums atsaucas uz 1959. gada modeli ar tādu pašu nosaukumu, kas bija pirmais "Renault" ar spēka agregātu (dzinējs plus pārnesumkārba) virsbūves priekšdaļā. Pēcteča uzdevums nav viegls: atrisināt pēdējā kilometra loģistikas problēmu. Furgons ir izstrādāts, piedaloties profesionāliem šoferiem, tāpēc viss ir darīts viņu ērtībām. Piemēram, "Estafette" ir gabarītos salīdzināms ar "Kangoo", tikai tas ir ievērojami augstāks. Taču kravnesības ziņā tas neatpaliek no lielākā "Trafic", un manevrētspējas ziņā tas spēs sacensties ar "Clio".

Cilvēki ar auguma garumu līdz 190 centimetriem var staigāt iekšā furgonā nepieliecoties. Aizmugurējo tradicionāli atvāžamo durvju vietā ir praktisks ruļļu slēģis, savukārt bīdāmajām sānu durvīm ir vienkāršots atvēršanas mehānisms. Furgonā ir tikai viens sēdeklis (ir papildu atlokāms sēdeklis, taču tas paredzēts tikai apmācībai), tāpat ir daudz ekrānu, kas nodrošina piekļuvi bieži izmantotajām funkcijām, kā arī plaukti dokumentiem un sīkumiem. Turklāt zem sēdekļa ir vairākas atvilktnes.

Tā kā "Estafette" izmanto SDV (Software-Defined Vehicle) elektronisko arhitektūru, to var modernizēt visā tā dzīves ciklā un izmantot vienotu saskarni jebkādām pārbūvēm. Piemēram, tajā ir viegli uzstādīt saldēšanas iekārtu, un vadības panelī automātiski parādītos atbilstoša temperatūras informācija, vai darba zonā pievienot īpašu apgaismojumu.

Saskaņā ar plānu pirmais šāds elektriskais furgons tiks izgatavots 2026. gadā. Šīs automašīnas tiks montētas "Renault" ražotnē Francijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!