Ford Focus
Foto: Publicitātes foto

Kad pirms dažiem gadiem amerikāņu "Ford" nolēma likvidēt "Fiesta", "Focus", "Fusion" un "Taurus", neviens vien auto entuziasts bija izbrīnīts. Būtībā tas pats notika Eiropā, kur "Fiesta" un "Mondeo" tika pakāpeniski izņemti no aprites, savukārt "Focus" tirdzniecība tiks pārtraukta 2025. gadā. Kāpēc autoražotājs ar zilā ovāla emblēmu atbrīvojas no saviem modeļiem? Tāpēc, ka tas "pāriet no garlaicīgu automobiļu biznesa uz ikonisku automobiļu biznesu".

To nesenā intervijā britu žurnālam "Car" sacīja uzņēmuma vadītājs Džims Fērlijs, kurš atzina, ka šos automobiļus "mīlēja daudzi klienti". Neskatoties uz to, ka šie automobiļi bija pietiekami populāri, "Ford" kompānijas vadītājs apgalvo, ka nav vērts ieguldīt vairāk naudas tādos automobiļos kā "Fiesta", "Focus" un "Mondeo", pretstatā, piemēram, komerctransportam.

Foto: Publicitātes foto

Šo modeļu tieša aizvietošana tomēr nav plānota. Tā vietā "Ford" cer virzīties uz priekšu ar pāris uz "Volkswagen" (VW) bāzes ražotiem elektriskajiem apvidniekiem – "Explorer" un "Capri" ir cieši saistīti attiecīgi ar "VW ID.4" un "ID.5" modeļiem. Ļoti veiksmīgais apvidnieks "Puma" drīzumā iegūs arī simtprocentīgi elektrisku versiju. Neraugoties uz autobūves straujo elektrifikāciju, "Ford" pārstāvniecība Eiropā nesen atteicās no sava plāna no 2030. gada pāriet tikai uz elektriskajiem modeļiem.

Foto: Publicitātes foto

Runājot par Farlija minētajiem "ikoniskajiem" automobiļiem, viņš atsaucās uz tādiem modeļiem kā "Bronco", "Mustang" un "Raptor". "Ford" ir pārliecināts, ka "ar Mustang var uzveikt Porsche", un, lai to panāktu, "Ford" plāno nākotnē investēt vairāk naudas. 815 ZS jaudīgā "Mustang GTD" modifikācija esot tam pierādījums. Autoražotāja vadītājs paskaidroja, ka entuziastu automobiļi vienmēr ir bijuši "blakus bizness", kas nekad nav ticis pietiekami finansēts, bet tagad tie kļūst par "mūsu pamatbiznesu".

Foto: Publicitātes foto

Taču šo "garlaicīgo" automobiļu giljotinēšana nostāda VW koncernu, "Toyota", "Stellantis" un "Kia"/"Hyundai" labā pozīcijā, jo šie autoražotāji joprojām pamatā tirgo "parastus" automobiļus. "Ford" pārdošanas apjomi Eiropā krītas – jūnijā tie Eiropas Savienībā un Lielbritānijā ir samazinājušies par 16,9%. Tā rezultātā "Ford" tirgus daļa samazinājās no 4,1% līdz 3,3%.

Foto: Publicitātes foto

Vismaz Eiropā "Ford" riskē, ierobežojot savu vieglo pasažieru automobiļu klāstu ar "Puma", "Kuga", "Mustang Mach-E", pāris ar VW saistītiem elektromobiļiem un "Mustang", kas ir nišas produkts. No šī saraksta jau var izslēgt kādreiz populāro "Focus" modeli, jo nākamgad tā ražošana Vācijā tiks pārtraukta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!