"Škoda" prezentējis cenas ziņā pieejamu elektrisko apvidnieku "Elroq". Šis modelis Čehijas autoražotājam ir ļoti zīmīgs, jo tas ir ne tikai pieejams elektriskais apvidnieks par tādu pašu cenu, kā tās pašas klases "Karoq" ar iekšdedzes dzinēju, bet arī pirmais markas modelis, kas ieturēts "Škoda" jaunajā "Modern Solid" dizaina valodā.
Eiropā pasūtinājumu pieņemšana jau ir sākusies. Pircējiem tiek piedāvātas četras modifikācijas: trīs ar aizmugures piedziņu un viena ar pilnpiedziņu. Jaunais elektromobilis maksā no 33 tūkstošiem eiro, kas ir salīdzināma cena ar līdzīgu gabarītu "Karoq" ar iekšdedzes dzinēju.
"Škoda" jaunais dizains "Modern Solid" tika izziņots vēl 2022. gadā – toreizējais kompānijas vadītājs Tomass Šēfers solīja, ka tas radīs "wow efektu". Tomēr kopš tā brīža ir pagājis vairāk nekā pusotrs gads, un tagad diez vai kādu pārsteigs šauri priekšējo lukturu bloki ar pikseļu grafiku. No citiem vizuālajiem jauninājumiem ir vērts atzīmēt, ka no virsbūves ir pazudušas "Škoda" emblēmas – tās aizstāja uzraksts ar zīmola nosaukumu.
Elektromobiļa pamatā ir modulārā platforma MEB, uz kuras būvēti arī citi "Volkswagen" koncernam piederošo zīmolu simtprocentīgi elektriskie modeļi. Apvidniekam ir "MacPherson" tipa balstiekārta priekšā un daudzsviru balstiekārta aizmugurē, bet aizmugurējās bremzes ir loku jeb t.s. trumuļu bremzes.
Lai arī "Elroq" pārstāv to pašu tirgus segmentu, kur šobrīd atrodas ar iekšedzes dzinējiem aprīkotais "Karoq", elektromobilis gabarītos to nedaudz pārspēj: "Elroq" kopgarums ir 4,48 metri pret "Karoq" 4,39 metriem, platums – 1,88 pret 1,84 metriem; bet augstums – 1,62 pret 1,6 metriem. "Elroq" riteņu bāze ir 2765 milimetri, bet "Karoq" – 2638 milimetri. Jaunā elektriskā apvidnieka klīrenss ir 186 milimetri, bet aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,26-0,28 atkarībā no modifikācijas.
Bāzes līmeņa "Elroq 50" ir aprīkots 170 zirgspēku elektromotoru, kas piedzen aizmugurējos riteņus. Akumulatora ietilpība ir 55 kilovatstundas (kWh), un tas bez atkārtotas uzlādes nodrošina līdz 375 kilometru nobraukumu WLTP ciklā. Arī "Elroq 60" ir aizmugurējā piedziņa, taču tam ir jau 204 ZS elektromotors, 63 kWh akumulators, un tā sniedzamība pārsniedz 400 km. Abu versiju maksimālais braukšanas ātrums ir ierobežots pie 160 km/h atzīmes. No vietas līdz "simtam" tās paātrinās attiecīgi 9,0 un 8,5 sekundēs.
Trešā aizmugures piedziņas versija šajā klāstā ir visjaudīgākā: "Elroq 85" ir aprīkots ar 286 ZS elektromotoru. Visbeidzot, visu riteņu piedziņas versijai "Elroq 85x" ir divi elektromotori ar kopējo jaudu 299 ZS. Abas minētās versijas ir aprīkotas ar 82 kWh akumulatoru, abas paātrinās līdz 180 km/h un bez atkārtotas uzlādes nobrauc 560 kilometrus.
Jau pārdošanas sākumā "Elroq" ir pieejams arī "Sportline" versijā. Viztuāli tā atšķiras ar aptumšotu dekoru, lielāku spoileri uz bagāžnieka durvīm, LED matricas optiku, par 10-15 milimetriem samazinātu klīrensu un stingrāku balstiekārtu.
Latvijā jauno "Škoda Elroq" varēs pasūtināt no novembra, neilgi pirms tam tiks paziņota arī tā cena. Pirmie pasūtītie auto pie klientiem ieradīsies nākamā gada pavasarī.