Renault Embleme
Foto: Publicitātes foto

Franču autoražotājs "Renault" publicējis pirmo informāciju un attēlus ar konceptuālo automobili "Emblème", kas pasaules pirmizrādi piedzīvos nākamnedēļ notiekošajā Parīzes autoizstādē. Šo prototipu "Renault" pozicionē kā zemu emisiju produktu visā tā dzīves cikla laikā – tajā izmantoti videi draudzīgi materiāli un atjaunīgās enerģijas tehnoloģijas.

Pie "Renault Emblème" izstrādes darbojās vairāk nekā 20 "Renault" partneruzņēmumi, no kuriem katrs ir savas jomas eksperts. "Emblème" aerodinamika tika optimizēta formulas simulatoros, kas ļāva panākt labu sniedzamības rezervi: automobilis nobrauks 1000 km ar divām piecu minūšu ilgām apstāšanās reizēm, lai uzpildītu ūdeņraža tvertni.

"Renault Emblème" koncepts ir kārtējais mēģinājums atklāt pasaulei automobili, kas būs praktiski nekaitīgs videi. Tā CO₂e emisijas (CO₂ ekvivalents ir dažādu veidu siltumnīcefekta gāzu daudzums, kas samazināts līdz vienotai mērvienībai) visā dzīves ciklā būs tikai piecas tonnas – par 90% mazāk nekā gabarītos līdzīgam mūsdienu automobilim. Salīdzinājumam: apvidnieks ar iekšdedzes dzinēju tikai ražošanas posmā vien emitē līdz 14 tonnām CO₂e, bet tāds elektromobilis kā "Polestar 2" – 24 tonnas.

"Renault" dēvē "Emblème" par laboratoriju uz riteņiem, kurā tiek demonstrēti "Renault" elektromobiļu izstrādes nodaļas "Ampere" un tās partneru jaunākie sasniegumi. To vidū ir pārstrādāti materiāli ar zemu oglekļa dioksīda emisiju, bioloģiskie kompozītmateriāli, tehnoloģiskie procesi, kas pilnībā balstīti uz atjaunīgiem enerģijas avotiem, un aerodinamika, kas optimizēta, izmantojot "BWT Alpine" F-1 komandas veiktās simulācijas. Konceptauto ir pilnīgi plakana virsbūves apakšdaļa ar aktīvu difuzoru un gaisa pretestības koeficientu 0,25. Svars kopā ar akumulatoru – 1750 kg, turklāt runa ir par elektromobili, kas gabarītos ir nedaudz lielāks par BMW 3. sērijas universāli.

"Emblème" spēka agregātu veido uz aizmugurējās riteņu ass novietots elektromotors ar 218 zirgspēkiem un 40 kWh akumulators. Ir arī ūdeņraža degvielas elementu bloks un tvertne 2,8 kilogramiem ūdeņraža, kas ir pietiekami 350 kilometru nobraukumam. Ar šādu degvielas tvertni būs iespējams nobraukt 1000 kilometrus, veicot tikai divas degvielas uzpildes reizes, turklāt ar tādu pašu uzpildes ātrumu kā iekšdedzes dzinēja automobilim. Garākos braucienos lielāko daļu elektroenerģijas nodrošinās ūdeņraža degvielas elementu bloks, kā procesa blakusprodukts ir ūdens tvaiks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!