Foto: Publicitātes foto

Rumāņu autoražotājs "Dacia" ir oficiāli atklājis "Duster" lielo brāli "Bigster" apvidnieku. 2021. gadā prezentētais "Bigster" koncepts beidzot ir realizēts sērijveida izpildījumā. "Bigster" faktiski ir "Duster" pagarinātā versija un vienlaikus lielākais modelis "Dacia" klāstā. Tas sola interesantāku aprīkojuma sarakstu, daudzveidīgu dzinēju klāstu, versiju ar pilnpiedziņu un markai tradicionāli zemu cenu. Pārdošanā tas nonāks nākamā gada aprīlī.

"Bigster" ir par 23 centimetriem garāks nekā "Duster". Tā kopgarums ir 4,57 metri, platums – 1,81 metrs; bet augstums – 1,71 metrs. Ražotāja paziņojumā nekas nav minēts par trešo sēdekļu rindu, kas nozīmē, ka jaunums, iespējams, iecerēts tikai piecu sēdvietu versijā. Taču aizmugurējo pasažieru kājām un somām vietas ir vairāk: bagāžas nodalījumā var ietilpināt līdz 667 litriem bagāžas.

Eksterjera dizainā "Bigster" ir ļoti līdzīgs jaunajam "Duster", kas bija pirmais, kas iemiesoja pirms trim gadiem parādītā konceptuālā automobiļa iezīmes. Neskaitot gabarītus, atšķirības var atrast priekšējā bufera dizainā, garākā aizmugurējās pārkares daļā, sānu un aizmugures dizainā.

Arī salonā priekšējā paneļa konfigurācija ir pārņemta no "Duster": tajā ir septiņu vai 10 collu digitālais mērinstrumentu panelis un 10,1 collu multimediju sistēmas ekrāns, kas tiks ievietots visās konfigurācijās. Turklāt "Bigster" var lepoties ar uzlabotu dzinēja trokšņu izolāciju, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli, biezāku vējstiklu, jauniem grīdas paklājiņiem un divu zonu klimata kontroli ar deflektoriem arī aizmugurē sēdošajiem.

Augstākā līmeņa versijas saņem panorāmas stikla jumta, "Arkamys 3D Sound" audio sistēmu ar sešiem skaļruņiem, bezvadu uzlādes paliktni tālrunim un elektrisko piedziņu bagāžnieka vākam. Ir pieejama arī adaptīvā kruīza kontrole – pirmo reizi "Dacia" automašīnā. Tie, kas vēlas, var iegādāties ceļojuma piederumus no uzņēmuma komplektācijas: divvietīgu gultu (to var samontēt pāris minūtēs), papildu jumta bagāžnieku un telti.

"Bigster" ir pirmais "Renault" grupā, kas ieguvis "Hybrid 155" hibrīda spēka agregātu, un tas arī padara "Bigster" par "Dacia" jaudīgāko modeli. Hibrīda sistēma sastāv no iekšdedzes dzinēja un diviem elektromotoriem, kas kopā sniedz 155 zirgspēkus, kā arī 1,4 kWh akumulatora –, šāds hibrīddzinējs var braukt elektriskajā režīmā līdz pat 80 procentiem laika.

Alternatīva ir "TCe 140", kura pamatā ir 1,2 litru trīscilindru motors ar 140 ZS. Motors ir sajūgts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu; piedziņa ir uz priekšējiem riteņiem. "Bigster Eco-G 140" varēs braukt gan ar benzīnu, gan sašķidrinātu gāzi (LPG). Visbeidzot, "Bigster TCe 130" ir ar mazāk jaudīgu daļējā hibrīda sistēmu (130 ZS), kas tiks piedāvāta ar visu riteņu piedziņu un pieciem braukšanas režīmiem sniegam, dubļiem un citiem apstākļiem.

"Dacia Bigster" pirmo reizi publiski tiks parādīts nākamnedēļ notiekošajā Parīzes autoizstādē.

Autoražotājs pagaidām nav atklājis "Bigster" cenas, tomēr Vācijas mediji, kuri bija uz šī modeļa preses pasākumu, apgalvo, ka bāzes versijā "Bigster" maksās no 25 tūkstošiem eiro, bet hibrīda versija – no aptuveni 30 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!