Foto: Publicitātes foto

"Renault" pašlaik notiekošajā Parīzes autoizstādē prezentējis retro iedvesmotu elektrisko apvidnieku – jaunais "Renault 4 E-Tech" ir mūsdienīgu interpretācija par klasisko modeli "R4", kas tika ražots no 60. Gadiem līdz 90. gadu sākumam un tika pārdots astoņos miljonos eksemplāru.

Tagad leģendāro nosaukumu nes kompakts apvidus automobilis, kas no oriģinālā modeļa mantojis kvadrātveida virsbūvi, iegarenus vertikālus aizmugurējos lukturus un apaļus priekšējos lukturus, kas radiatora dekoratīvā režģa vietā integrēti taisnstūrveida caurspīdīgā panelī, kā arī bīdāmu auduma jumtu.

"Renault 4 E-Tech" ir otrais franču zīmola sērijveida elektromobilis retro stilā pēc "R5", kas tika atklāts šā gada februārī Ženēvas autoizstādē. Abi modeļi ir būvēti uz "AmpR Small" platformas (jeb CMF-B EV) un ir vienoti tehniskā ziņā, taču ārēji ir veidoti pēc dažādiem ikoniskiem pagājušā gadsimta "Renault" modeļiem.

Elektriskā apvidnieka "4 E-Tech" gadījumā dizaineri par pamatu ir ņēmuši no 1961. līdz 1994. gadam ražotā "Renault 4" tēlu, kas realizēts vairāk nekā 8,1 miljonā eksemplāru. Uz oriģinālu atsaucas gan virsbūves forma, gan dažādi vizuālie elementi.

Elektromobiļa ambīcijas uz apvidus auto statusu iezīmē aizsargpārklājumi no nekrāsotas plastmasas pa visu virsbūves perimetru. Tomēr "Renault 4 E-Tech" klīrenss ir visai pieticīgs – 181 milimetrs, bet riteņu disku izmērs – 18 collas. Gabarītu ziņā "četrinieks" pārspēj "Renault 5": garumā tas sasniedz 4,14 metrus pret 3,9 metriem "piecniekā", platumā – 1,8 metrus (pret 1,77 metriem), bet augstumā – 1,57 metrus (1,5 metru vietā). Attālums starp riteņu asīm "Renault 4 E-Tech" ir 2,62 metri, bet "Renault 5" – 2,54 metri.

Apvidnieka interjers ir gandrīz tāds pats, kādu jau redzējām "Renault 5" hečbekā. Tas pats digitālais mērinstrumentu panelis ar 7 vai 10,1 collas diagonāli (atkarībā no versijas), kas apvienots vienotā konsolē ar 10,1 collas ekrānu multimediju sistēmai. Tajā pašā laikā "ceturtā" salons ir plašāks, un bagāžnieks ir ietilpīgāks – 420 litri pret 326 litriem "R5".

Modelis tiks piedāvāts divās modifikācijās – abas ar vienu elektromotoru un priekšējo riteņu piedziņu. "Renault 4 E-Tech Urban Range" bāzes versija ir aprīkota ar 120 zirgspēku elektromotoru un 40 kilovatstundu (kWh) akumulatoru, kas ar pilnu uzlādi nobrauc mūsdienu elektromobiļu standartiem pieticīgus 300 kilometrus. Jaudīgākā "Renault 4 E-Tech Comfort Range" elektromotora jauda ir palielināta līdz 150 ZS, bet akumulatora energoietilpība – līdz 52 kWh. Šai versijai sniedzamība ir 400 km. Ātrajā uzlādes stacijā ar 100 kW jaudu akumulatoru iespējams uzlādēt no 15 līdz 80 procentiem pusstundas laikā.

"Renault 4 E-Tech" tiek ražots rūpnīcā Francijā. Pirmie šī modeļa elektroauto pārdošanā nonāks 2025. gada pavasarī, tomēr to cenas vēl nav paziņotas. Saprotams, ka lielākais "četrinieks" būs dārgāks nekā "Renault 5", kas maksā no 24 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!