Svinot "911 GT3" 25 gadu jubileju, "Porsche" ne vien laiž klajā jaunu "911 GT3", bet nebijušā kārtā arī uzreiz divas tā versijas – trasei pielāgotu sporta automobili ar aizmugurējo spoileru un diskrētāku versiju ar "Touring" pakotni.
Modelis "911 GT3" pirmo reizi nonāca tirgū 1999. gadā un kopš tā laika ir piedāvājis apvienot divas pasaules – sacīkšu gēnus un izmantojamību ikdienā.
Jaunais, īpaši trasei pielāgotais, koplietošanas ceļiem paredzētais sporta automobilis "911 GT3" savā jubilejas gadā tirgū debitē ar paplašinātu vieglsvara stratēģiju, atmosfērisko 4,0 litru bokserdzinēju ar 510 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu, kā arī jaunām pielāgošanas iespējām, kas orientētas uz klientu vēlmēm.
Pirmo reizi "911 GT3" būs pieejama "Weissach" pakotne, un tā sniedz vēl plašākas pielāgošanas iespējas automobiļa izmantošanai trasē. Turklāt šim sporta automobilim ir plašāks standarta aprīkojums un citas opcijas, kas vēl vairāk uzlabo tā precizitāti un sportiskumu.
"911 GT3" ar modernu dizainu
Jaunajiem "911 GT3" modeļiem ir uzlabots priekšpuses un aizmugures dizains, kā arī pielāgota aerodinamika. Abos variantos pārveidotais priekšējais difuzors, priekšējā bufera uzlika un modificētās spuras virsbūves apakšējā daļā palielina piespiedējspēku un optimizē gaisa plūsmu.
Pārveidotie matricas LED priekšējie lukturi, kas "911 GT3" modelim papildu komplektācijā ir pieejami ar baltu akcenta apli, apvieno visas "911" modeļa gaismas funkcijas un novērš vajadzību pēc papildu lukturiem priekšējā buferī. Tāpēc var palielināt gaisa ieplūdes zonu un iegūt skaidri strukturētu izskatu. Aizmugurē ir pārveidots difuzors, gaisa ieplūdes atveres un aizmugurējais pārsegs. "911 GT3" aizmugurējam spoileram ir jaunas leņķveida sānu plāksnes.
"Touring" pakotne – vēl vairāk pielāgojama
Līdz ar modeļa maiņu "Porsche" vēl skaidrāk definē "911 GT3" variantus. Pirmo reizi populārā "Touring" pakotne būs pieejama jau tirdzniecības sākšanas brīdī. "Touring Package" apzīmējums rotāja īpaši aprīkoto 1973. gada "911 Carrera RS 2.7". Kopš 2017. gada "Touring" pakotne ir bijusi "GT3" programmas daļa, taču jaunajā "911 GT3" tā ir vēl izteiksmīgāka, par ko liecina logotips "911 GT3 Touring" uz aizmugurējā pārsega restes.
"911 GT3" ar "Touring" pakotni nav fiksētā spoilera, tā saglabājot "911" modeļa nemainīgi eleganto līniju. Aerodinamisko līdzsvaru nodrošina pagarināmais aizmugurējais spoilers ar slaveno Gērnija atloku un pielāgotās spuras virsbūves apakšējā daļā. Pirmo reizi "911 GT3" ar "Touring" pakotni papildaprīkojumā ir pieejama aizmugurējo sēdekļu sistēma.
"To, ka stūres iekārta ir vēl labāk noregulēta nekā tās priekšgājējam, īpaši var sajust līkumotos ceļos. Tas rada vēl lielāku pārliecību par automobili, jo no centrālās pozīcijas tas reaģē mierīgāk, nezaudējot savu tiešumu. Īsāka pārnesumu attiecība arī ievērojami uzlabo braukšanas prieku pa lauku ceļiem," saka "Porsche" zīmola vēstnieks Valters Rērls.
Par 8% īsāka pārnesumu attiecība
Jaunā "911 GT3" atmosfēriskais 4,0 litru dzinējs ir izstrādāts atbilstoši pašreizējiem, ievērojami stingrākiem izplūdes gāzu standartiem un aprīkots ar diviem cieto daļiņu filtriem un četriem katalizatoriem. Neskatoties uz to, bokserdzinēja jauda joprojām ir 510 ZS. Tas nozīmē, ka katram pārveidotā augstu apgriezienu atmosfēriskā dzinēja kilovatam ir jāpārvieto tikai 3,8 kilogrami (2,8 kg/ZS) visvieglākajā (1420 kg) automobiļa konfigurācijā.
Turklāt gan septiņpakāpju divsajūgu automātiskajai pārnesumkārbai (PDK), gan sešpakāpju "GT" manuālajai pārnesumkārbai ir par 8% īsāka beigu pārnesuma attiecība nekā priekšgājējam. Abas pārnesumkārbas ir pieejamas gan "911 GT3", gan "911 GT3" ar "Touring" pakotni. Jaunais "911 GT3" ar PDK pārnesumkārbu līdz 100 km/h paātrinās 3,4 sekundēs un sasniedz 311 km/h maksimālo ātrumu (ar manuālo pārnesumkārbu: 3,9 sekundes; 313 km/h).
Jauno "Porsche 911 GT3" un jauno "Porsche 911 GT3" ar "Touring" pakotni varēs pasūtīt, sākot no gada beigām – Latvijā abu modeļu bāzes cena būs 223 600 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli 21%.