Audi A5 Avant
Foto: Publicitātes foto

Latvijā ir uzsākta iepriekšpārdošana jaunajam "Audi A5", kas ir jaunākās paaudzes modelis pazīstamajam "Audi A4". Turpmāk pāra numuri jauniem "Audi" tiks ekskluzīvi rezervēti elekotroautomašīnām, tādēļ līdzšinējā "A4" pēctecis ar iekšdedzes dzinējiem turpmāk tiks piedāvāts ar "A5" modeļa nosaukumu.

Jaunais "Audi A5" būs pieejams divās virsbūves versijās – "Sedan" un universālis "Avant". Piedāvājuma klāstu papildina daļēji elektrificēti iekšdedzes dzinēji un sportiskie "S" modeļi.

Sākumcena "Audi A5 Sedan" ar 150 ZS benzīna motoru ir 44 400 eiro.

"Lai gan Latvijā īpaši populārs ir SUV jeb apvidus auto segments, "Audi A4" vienmēr ir atradis savu vietu gan mūsu klientu sirdīs, gan uzņēmumu autoparkos. "A4" pasaulē debitēja 1994. gadā un ir kļuvis par vienu no iecienītākajiem auto modeļiem Latvijā. Tagad ar jauno nosaukumu – "Audi A5" – tas apvieno spēcīgo turpat 30 gadu ilgo "A4" vēsturi ar izsmalcināto "A5" dizainu," stāsta "Audi" zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Kopš 2024. gada "Audi" veido modeļu nosaukumus tā, lai skaitļi palīdzētu atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinējus. Ar pāra numuriem apzīmē elektriskos modeļus, bet ar nepāra – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar jaunākās paaudzes debiju "Audi A4", kas ilgus gadus bijis starp pasaulē pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par "A5" un tiks ražots Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: "A5 Sedan" un "S5 Sedan", kā arī "A5 Avant" un "S5 Avant". Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz "Premium Platform Combustion" (PPC) platformas.

Jaunais "Audi A5" salonā panorāmas skata displejs sastāv no mērinstrumentu paneļa ar 11,9 collu ekrānu un 14,5 collu "MMI" multimediju sistēmas skārienjūtīgā displeja. Turklāt "Audi" papildina digitālo skatuvi arī priekšā sēdošajam pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu "MMI" displeju, kas integrēts paneļa dizainā.

Dzinēju klāstu ievada "2.0 TFSI" benzīna turbomotors ar 150 ZS jaudu. Pēc izvēles tas pats dzinējs ir pieejams arī ar 204 ZS jaudu. Savukārt no dīzeļdzinējiem pieejams "2.0 TDI" agregāts ar 204 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu. Tas pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu vai ar "quattro ultra" pilnpiedziņu. Lai palielinātu efektivitāti un komfortu, dzinējs ir daļēji elektrificēts, izmantojot jauno 48 voltu "MHEV plus" vieglā hibrīda sistēmu.

"Audi S5" ir sportiskākā "A5" versija, kura pamatā ir 3.0 litru V6 "TFSI" motors ar 367 ZS jaudu. Tam pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un "MHEV plus" tehnoloģija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!