Škoda Kodiaq RS
Foto: Publicitātes foto

Gadu pēc otrās paaudzes "Škoda Kodiaq" apvidnieka pirmizrādes čehu autoražotājs ir atklājis tā sportisko modifikāciju "RS". Tai ir divu litru turbopūtes benzīna motors ar DSG automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu, agresīvāka veidola eksterjers ar melniem akcentiem un interjers, kurā galvenā iezīme ir sporta sēdekļi ar augstām atzveltnēm. Turklāt jaunajā paaudzē "RS" versijai ir arī vairāk jaudas – 265 ZS.

Kopumā "Škoda Kodiaq" sportiskās versijas recepte arī otrajā paaudzē palikusi nemainīga: jaudīgs turbo motors ar septiņpakāpju DSG plus visu riteņu piedziņa ar elektrohidraulisko viskosajūgu "Haldex". Lai gan pirmās paaudzes "RS" apvidnieks sākotnēji bija aprīkots ar jaudīgu turbopūtes dīzeļdzinēju (240 ZS), benzīna dzinēja opciju tas saņēma tikai modernizācijas laikā 2022. gada beigās.

Jaunajā "Kodiaq RS" saglabāts "EA888 Evo4" turbomotors, taču tā jauda ir palielināta: maksimālā jauda tagad sasniedz 265 ZS (+20 ZS), bet griezes moments – 400 Nm (+30 Nm). Šī dzinēja versija jau tiek izmantota atjauninātajā "Volkswagen Golf GTI" un "Tiguan R-Line" otrās paaudzes apvidnieka jaudīgākajā versijā.

Saskaņā ar provizoriskajiem datiem nedaudz uzlabojusies arī dinamika: paātrinājums līdz 100 km/h piecu sēdvietu versijai aizņem 6,3 sekundes (-0,2 s), bet septiņu sēdvietu modifikācija to pašu paveic 6,4 sekundēs. Maksimālais ātrums "Kodiaq RS" apvidniekam ir 231 km/h (-3 km/h).

Sportiskā "Kodiaq RS" eksterjers ir samērā atturīgs, tradicionāli "RS" versiju "Škoda" automobiļiem. Galveno atšķirību sarakstā – radiatora režģis glancēti melna ietvarā un LED apgaismojums, kas vizuāli vienā līnijā savieno priekšējos lukturus ar dienas gaitas gaismām. Savukārt uz režģa izvietotā "RS" emblēma turpmāk ir bez tradicionālās "Škoda" zaļās joslas. Turklāt "RS" versijai jau standartā ir LED matricas lukturi.

Priekšējais buferis "RS" versijai ir atšķirīgs no standarta modeļa: ar lielāku gaisa ieplūdes atveri un izsmalcinātākas formas melniem ieliktņiem sānos. Durvju apakšdaļas pārsegi ir krāsoti virsbūves krāsā, bet sānspoguļu korpusi un jumta reliņi ir glancēti melnā krāsā: tādas pašas detaļas ir izmantotas arī "Sportline" konfigurācijas apvidniekiem. Oriģinālā diziana riteņu diski ir 20 collu.

Aizmugurē "Kodiaq RS" izceļas ar oriģināla dizaina buferi ar elegantu sarkanu akcentu visā platumā un trapecveida nerūsējošā tērauda izplūdes sistēmas izejām. Arī interjera apdarē izmantoti dažādi sarkanie akcenti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!