Scout Traveler
Foto: Publicitātes foto

Amerikāņu automobiļu zīmols "Scout", kura tiesības vācu koncerns "Volkswagen" ieguva, pārņemot "Navistar International" kompāniju, ar jauno uzņēmumu "International Harvester" prezentējis divus atjaunotās markas debijas modeļus.

"Scout" atgriežas ar elektrisko apvidnieku "Traveler" un pikapu "Terra". To pamatā ir rāmja konstrukcija, gluži kā īstiem bezceļniekiem. Abiem ir divu elektromotoru pilnpiedziņa, bet automobiļa klīrenss sasniedz 30,5 centimetrus. Automašīnas būs aprīkotas ar 35 collu ārējā diametra riepām un pastiprinātu balstiekārtu vissarežģītākajiem braukšanas apstākļiem.

"Scout Traveler" un "Terra" sērijveida ražošanā nonāks pēc diviem gadiem, 2027. gadā, un tie maksās mazāk nekā 60 000 ASV dolāru. Ar pilnu uzlādi "Scout" spēšot nobraukt līdz pat 560 kilometru. Versijas ar papildu benzīna dzinēju jeb "range extender" sniedzamību palielinās līdz pat 805 kilometriem.

Gan "Traveler", gan "Terra" ir rāmja šasija, bloķējamie diferenciāļi un lieliskas apvidus pārgājības spējas – neskaitot jau minēto 30 cm klīrensu un 35 collu ārējā diametra riteņus, elektriskais apvidnieks un pikaps spēs pārvarēt arī 90 cm dziļu braslu. Turklāt "Scout" elektromobiļi varēs pārvadāt līdz 900 kg kravu un vilkt piekabes, kas sver 3,3-4,5 tonnas.

Divu elektromotoru spēka agregāts nodrošinās "Scout" modeļiem līdz 1356 Nm griezes momentu un paātrinājumu no vietas līdz 60 jūdzēm stundā (97 km/h) 3,5 sekundēs. Akumulators "Scout" modeļos darbojas ar 800 voltu spriegumu, atbalsta uzlādi ar līdz pat 350 kilovatu jaudas un to var izmantot arī ārējo patērētāju barošanai (V2L). Priekšējā bagāžniekā, kurā var ievietot sporta somu vai nelielu ledusskapi, ir 120 voltu ligzdas, bet "Scout Terra" pikapam ir 240 voltu ligzdas elektriskajiem instrumentiem un sadzīves ierīcēm.

Elektromobiļi atbalsta atjauninājumus no interneta un attālinātu diagnostiku. Un no piederumu kataloga jebkuru no modeļiem var viegli pielāgot specifiskiem uzdevumiem. Sarakstā ir iekļauts papildu apgaismojums, kāpšļi, ārējie barošanas bloki, papildu buferstienis ar vinču un daudz kas cits. Ārējā aprīkojuma vadību var sasaistīt ar interjera slēdžiem un dažos gadījumos arī ar mobilo lietotni, ļaujot tos integrēt kopējā saskarnē.

"Scout" modeļi ir izstrādāti ASV un tiks ražoti Dienvidkarolīnas štatā.

"Scout" ir leģendāra amerikāņu automobiļu marka, kas sākotnēji tika radīta kā "International Harvester" zīmols. Tā vēsture ar pirmo modeli sākas 1961. gadā, kad "Scout" tika radīts kā atbilde uz "Jeep" un citu līdzīgu apvidus auto popularitāti, un tas bija pazīstams ar savu izturību un spēju pārvarēt sarežģītus bezceļa apstākļus. 70. gadu beigās "International Harvester" piedzīvoja finansiālas grūtības un 1980. gadā pārtrauca "Scout" ražošanu, kas iezīmēja oriģinālās markas ēras noslēgumu. Pēc tam "Scout" zīmols bija neaktīvs vairākas desmitgades, taču VW 2020. gadu sākumā paziņoja par plāniem atdzīvināt "Scout" marku ar pilnībā elektriskiem apvidus auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!