Novembrī Latvijā debitēs pilnīgi jaunais "Kia EV3" un atjauninātais "EV6". Jau pazīstamajam "EV6" modelim ir atsvaidzināts dizains, uzlabota efektivitāte, kā arī jaunā līmenī paceltas drošības un citas tehnoloģijas. "EV3" savukārt ir no nulles radīts modelis un domāts Eiropā ārkārtīgi populārajam elektrisko kompaktklases SUV segmentam.
Radīts eiropiešiem
Uz "Kia" globālās modulārās elektroauto platformas "E-GMP" būvētais "EV3" ir nākamais solis uzņēmuma stratēģijā. Tā, kā zināms, līdz 2026. gadam uzņēmuma elektrisko portfeli paredz paplašināt līdz 11 modeļiem, 2027. gadā – līdz 15 modeļiem, bet 2035. gadā Eiropā piedāvāt tikai pilnībā elektriskus modeļus.
Zemais aerodinamiskās pretestības koeficients (0,263) samazina enerģijas patēriņu un palielina nobraucamo attālumu. Piemēram, "EV3" ar WLTP apstiprināto 605 km tāldarbību (versija ar 81,4 kWh akumulatoru), braucot tikai pa pilsētu, pēc pilnas uzlādes var pārvarēt pat 773 km.
400 voltu ātrā uzlāde ļauj "EV3" 58,3 kWh akumulatoru no 10 līdz 80% piepildīt 29 minūtēs. Ja modelim uzstādīts 81,4 kWh akumulators, uzlādei nepieciešama 31 minūte. 15 minūtēs modeļa sniedzamību var palielināt par 202 km.
"Vehicle-to-Load" (V2L) funkcija ļauj automobilim darbināt ārējās elektroiekārtas. Visi "EV3" piedāvā arī dažādu veidu divvirzienu uzlādi, tādu kā "Vehicle-to-Grid", "Vehicle-to-Home" un "Vehicle-to-Building", kas pakāpeniski tiks ieviesta visos Eiropas tirgos.
"EV3" gaita un vadāmība ir pielāgota Eiropas autobraucēju vēlmēm, bet stūre ir kalibrēta ar uzsvaru uz precizitāti un linearitāti, lai ar "EV3" būtu viegli braukt ne tikai pa daudzjoslu šoseju, bet arī pa šauru, līkumotu ceļu un pa pilsētu. Uz dažādiem ceļiem Eiropā testēta ne tikai "EV3" gaita, bet arī vadītāja palīgsistēmas, tostarp lielceļa asistenta jaunākā versija (Highway Driving Assist 2), viedās kruīza kontroles jaunākā versija (Smart Cruise Control 2) un sadursmes novēršanas sistēma.
Salonā uz priekšējā paneļa ir trīsdaļīgs panorāmas displejs, ko veido divi 12,3 collu skārienekrāni un 5,3 collu segments klimata vadībai. 12,3 collu projekcijas ekrāns visu vadītājam nepieciešamo informāciju ataino uz vējstikla tieši skatiena zonā.
Vērā ņemama modernizācija
2021. gada augustā iznākušais "Kia EV6" izcēlās ir progresīvu dizains un modernām tehnoloģijām. Visā pasaulē šis modelis pārdots vairāk nekā 210 tūkstošos eksemplāru, bet sevišķi 2022. gadā "EV6" kļuva par pirmo korejiešu auto, kurš ieguvis titulu "Eiropas Gada auto".
Būtiski uzlabotajam "EV6" ir atjaunināts ārējais dizains, uzlabota akumulatora veiktspēja un plašināts komforta funkciju klāsts. Tā kā ceturtās paaudzes akumulatoros ir augstāks enerģijas blīvums, tiem ir arī lielāka kapacitāte visās "EV6" versijās: "Standard Range" versijā tā pieaugusi no 58 līdz 63 kWh, bet "Long Range" versijā no 77,4 līdz 84 kWh.
"EV6" 84 kWh ceturtās paaudzes akumulators (par 8,5% lielāks nekā iepriekš) pēc pilnas uzlādes nodrošina 582 km autonomiju (WLTP tests). 800 voltu tehnoloģija ļauj akumulatoru lādēt ar 258 kW jaudu (pieaugums par 8%), un no 10 līdz 80% to var uzpildīt 18 minūtēs. Lai "EV6" sniedzamību papildinātu par 343 km, nepieciešamas tikai 15 minūtes.
Klienti var izvēlēties ne tikai no diviem akumulatoriem, bet arī no divām motora konfigurācijām. Aizmugurējo riteņu piedziņas versijai ir viens elektromotors ar 169 kW (230 ZS) jaudu un 350 Nm maksimālo griezes momentu, bet divu elektromotoru pilnpiedziņas konfigurācijā "EV6" nodrošina 239,3 kW (325 ZS) jaudu un 605 Nm griezes momentu.
Atjauninātajam modelim ir uzlaboti adaptīvie amortizatori stabilākai gaitai, kā arī ir uzlabota aizmugurējā elektromotora trokšņu izolācija.
Modelim ir jauna dizaina stūresrats, bet viduskonsolē atrodas pirksta nospieduma lasītājs. Tas ļauj ne tikai iedarbināt automobili bez viedās vai digitālās atslēgas, bet arī ielādēt vadītāja profilu un pabeigt autentifikāciju, lai piekļūtu digitālajiem pakalpojumiem.