Vācijas autoražotājs "Audi" Ķīnā ir laidis klajā jaunu zīmolu un prezentējis tā pirmo konceptuālo auto. AUDI zīmols Ķīnā ir izveidots kopā ar vietējo autoražotāju SAIC, un sākotnēji to pārstāvēs trīs modeļi – visi no tiem būs elektriski. Katrs no tiem būs balstīts uz īpaši izstrādātu 800 voltu arhitektūru, un modeļi no konkurentiem atšķirsies galvenokārt ar dizainu un tehnoloģijām.
Jaunais zīmols saucas AUDI – bez slavenajiem četriem gredzeniem emblēmā un ar visiem četriem lielajiem burtiem nosaukumā. AUDI modeļi ir paredzēti tehnoloģiski attīstītiem lietotājiem, un šeit noder vietējā SAIC pieredze izpratnē par viņu vajadzībām. "Audi" būs pieejama arī partnera tehnoloģiju ekosistēma, kā arī tā plašā pieredze "premium" klases produktu izstrādē un dizaina komanda. Šāda sadarbība saīsinās laiku modeļa laišanai tirgū par 30 procentiem, un pirmie automobiļi tiks prezentēti jau nākamā gada vidū.
"AUDI E" koncepts sniedz priekšstatu par virzienu, kādā zīmols strādās. Tas ir elektrisks hečbeks uz uzlabotas digitalizētas platformas, tas aprīkots ar diviem elektromotoriem un "quattro" pilnpiedziņas sistēmu. Spēka agregāta kopējā jauda ir 775 zirgspēki, bet griezes moments – 800 ņūtonmetri; akumulatora ietilpība - 100 kilovatstundas ar sniedzamība līdz 700 kilometriem (CLTC ciklā).
Līdz 100 km/h prototips paātrināsies 3,6 sekundēs, bet akumulatora uzlādei jaudīgā stacijā nepieciešamas vien 10 minūtes, lai nobrauktu 370 kilometrus. Galvenā atšķirība no tradicionālā "Audi" ir Ķīnai raksturīgā palīgsistēmu elektronika, tostarp autopilots sastrēgumiem un braukšanai pa lielceļiem, kā arī automātiskā stāvvietā novietošanas sistēma.
Arī dizains ir pielāgots ķīniešu vēlmēm. Ārējais minimālisms robežojas ar tradicionālajiem estētiskajiem interjera apdares etaloniem, kuros prioritāte tiek piešķirta komfortam un modernām tehnoloģijām. Piemēram, centrālajā konsolē ir vieta diviem viedtālruņiem, vadītājam un pasažieriem ir izliekts 4K displejs visa priekšējā paneļa platumā.
Interesanti, ka "AUDI E" demonstrē nevis vienu, bet gan trīs jaunā zīmola modeļus. Visticamāk, tie tiks izgatavoti vienādā veidolā, taču pārstāvēs atsevišķus tirgus segmentus.