BMW pārtrauks "M8" ražošanu; tieša pēcteča tam vairs nebūs
Foto: Publicitātes foto

Sportiskās luksusa kupejas "BMW M8" ražošana tiks pārtraukta jau šomēnes, un jauni pasūtinājumi tam vairs netiks pieņemti, vēsta "BMWBlog.com", kas iepazinies ar markas dīlera dokumentāciju.

Janvārī BMW apstrādās jau izsniegtos pieteikumus, un "M8" modelis tiks izņemts no mājaslapas un konfiguratora. Piedāvājumā paliks tikai tāda paša nosaukuma kabriolets un četrdurvju kupeja "Gran Coupe", taču arī to dzīves cikls tuvojas noslēgumam.

"BMW M8" saime sākās ar kupejām un kabrioletiem: divdurvju modeļi debitēja 2019. gada jūnijā. Tomēr pozicionēšanas ziņā sportiskais "M8" pārklājās ar "M5", bet cenas ziņā konkurēja ar tādiem ikoniskiem modeļiem kā "Porsche 911". Rezultātā pārdošanas apjomi neattaisnoja cerības: klienti deva priekšroku praktiskākam četrdurvju "Gran Coupe", nevis tradicionālajām kupejām.

Sākotnēji BMW 8. sērijas nākamā paaudze tika plānota 2026. gadā, taču tagad "nišas" modeļu ieviešana ir apturēta: pat ja tiks uzsākta to izstrāde, jaunā kupeju, kabrioletu un kupejveida sedanu saime līdz desmitgades beigām neparādīsies. Pēc provizoriskas informācijas, arī "M8" kabriolets un "M8 Gran Coupe" uz montāžas līnijas ilgi vairs nepaliks, lai gan nav precīzu termiņu, kad to ražošana tiks pārtraukta.

Pēc provizoriskas informācijas, BMW apsver ražošanā saglabāt 8. sērijas "Gran Coupe", kas ir šīs modeļu saimes vispirktākā modifikācija, bet jaunās paaudzes modelis varētu tikt izstrādāts uz klasiskās CLAR platformas (Cluster Architecture), nevis daudzsološās elektroauto arhitektūras "Neue Klasse". Jebkurā gadījumā bez elektrifikācijas neiztikt, jo citādi nebūs iespējams spēka agregāta sistēmā saglabāt V8 motoru.

Pašreizējais "BMW M8" ir aprīkots ar 4,4 litru V8 biturbo benzīna dzinēju, kas attīsta līdz pat 620 zirgspēku jaudu ("Competition" versijā), kas ļauj no vietas līdz 100 km/h paātrināties 3,2 sekundēs un maksimāli sasniegt 305 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!