Modernizētais "Tesla Model Y" ieguvis "Cybertruck" stilu un 719 km sniedzamību
Foto: Publicitātes foto

Amerikāņu elektroauto ražotājs "Tesla" prezentējis modernizēto "Model Y". Turklāt pasaules mēroga pirmizrāde notika nevis ASV, bet gan Ķīnā, kur aizvadītajā gadā tika pārdoti vairāk nekā 400 tūkstoši šī modeļa vienību. Atjauninātā "Tesla Model Y" piegādes klientiem sāksies martā.

"Tesla Model Y" ieguvis modernizētu virsbūves priekšdaļu "Cybertruck" stilā ar diožu lukturiem visā virsbūves platumā un salonu kā "Model 3". Uzlabotais veidols ļāvis nedaudz samazināt virsbūves aerodinamiskās pretestības koeficientu – no iepriekšējiem 0,23 līdz 0,22. Aizmugurējā daļā arī ir diožu lukturi visā virsbūves platumā, kā arī aizmugurējais spoileris tagad ir vēl izteiktāks.

Multimediju sistēmai ar 15 collu ekrānu pamatā ir "AMD Ryzen" procesors. Automobilim joprojām nav mērinstrumentu instrumentu paneļa, kā ierasts "Tesla" modeļiem – visi dati tiek rādīti centrālajā monitorā. Centrālajā tunelī nav nekādu vadības ierīču, tik atvēlēta vieta tālruņa bezvadu uzlādei un sīklietu glabāšanai.

Turklāt "Tesla" ir padarījusi "Model Y" sēdekļus ērtākus: aizmugurējais sēdeklis ir pagarināts par 15 milimetriem, galvas balsti ir paplašināti par 17 milimetriem, un ir uzlabota to elektriskā piedziņa.

Braukšanas elektroniskie asistenti tagad ir ar uzlabotiem sensoriem un kamerām, kā arī jaunu un precīzāku radaru. Kā ziņo "Car News China", "Tesla" varētu ieviest savu pilnībā autonomās braukšanas sistēmu šajā modelī Ķīnas tirgum jau šogad. Tas ir "Tesla" līdz šim vismodernākais autopilots, taču tas joprojām tiek klasificēts kā "SAE 2+" līmenis un neļauj ilgstoši noņemt rokas no stūresrata.

Bāzes "Model Y" ar aizmugurējo riteņu piedziņu ir aprīkots ar vienu elektromotoru, kura jauda ir 299 ZS. Šāds elektromobilis no vietas līdz simtam paātrinās 5,9 sekundēs, un 62,5 kilovatstundu (kWh) akumulators nodrošina līdz 593 kilometru sniedzamību (pēc Ķīnas CLTC cikla) – par 39 km vairāk nekā iepriekšējā versijā.

Savukārt pilnpiedziņas apvidnieks ir aprīkots ar diviem motoriem: aizmugurējais motors attīsta 264 ZS, bet priekšējais motors – 186 ZS, tādējādi kopējā jauda sasniedz 450 ZS. Akumulators tam ir NMC (niķeļa-mangāna-kobalta) tipa no LG, tā ietilpība ir 78,4 kWh. Maksimālā sniedzamība ar pilnu uzlādi tam ir līdz 719 kilometru (+31 km), bet līdz 100 km/h šīs versijas "Model Y" paātrinās 4,3 sekundēs.

Aizmugurējo riteņu piedziņas "Tesla Model Y" versijā "Launch Edition" maksā 263 500 juaņu (34,9 tūkstoši eiro), savukārt "Model Y 4WD Long-Range Launch Edition" maksās 303 500 juaņu (40,2 tūkstoši eiro). Tādējādi līdz ar modeļa modernizāciju cenas ir palielinājušās par aptuveni četriem līdz sešiem procentiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!