Vācu koncerns "Volkswagen" (VW) atbrīvojies no nerentabliem modeļiem – "Audi" no kupejām un kabrioletiem savā modeļu piedāvājumā atteicās vēl pagājušā gada vasarā, tomēr "Volkswagen" (VW) markas pēdējais ražošanā esošais kabriolets "T-Roc Cabriolet" izrādījies tirgū veiksmīgs, tādēļ to ražošanā paturēs vēl vismaz divus gadus, neskatoties uz to, ka modeļa astoņu gadu dzīves cikls praktiski ir jau noslēdzies.
"VW T-Roc" ar nolaižamo jumtu tikšot ražots vismaz līdz 2027. gada vidum, lai arī sākotnēji bija plānots to no konveijera noņemt šī gada laikā. Šis ir arī pēdējais kabrioleta modelis VW piedāvājumā, jo "Beetle" kabriolets netiek ražots jau kopš 2019. gada, bet "Eos" un "Golf" modeļa ar nolaižamo jumtu ražošanu pārtrauca vēl 2010. gadā.
"T-Roc Cabriolet" ražošanas mūža pagarinājums bija iespējams stabila pieprasījuma dēļ – šis modelis joprojām ir viens no vislabāk pārdotajiem modeļiem segmentā. 2023. gadā "T-Roc" kabriolets negaidīti kļuva par sava segmenta dižpārdokli, tirdzniecības datos apsteidzot tādus dzīvesstila modeļus kā "Mazda MX-5" un "Alpine A110". Un, lai gan šis modelis nesasniedz plānotās 20 000 pārdotās vienības gadā, tā potenciālie aizstājēji elektriskajā veidolā tirgū ir vēl mazāk pieprasīti, tāpēc iekšdedzes dzinēja dižpārdokļi paliek ierindā.
Interesanti, ka T-Roc kabriolets tiek ražots Vācijas rūpnīcā, kur nupat ir pabeigta "Arteon" universāļu montāža. Turpinot nišas apvidnieka ražošanu, uz laiku ir saglabātas darbavietas, lai gan ilgtermiņa tendence ir pretēja: vācu autobūves gigants atlaiž darbiniekus un pārvieto montāžas līnijas uz jaunattīstības valstīm.
"VW T-Roc Cabriolet" ražošanā tika ieviests 2019. gadā. Lai kļūtu par kabrioletu, "T-Roc" apvidniekam nav otrās pasažieru sēdekļu rindas durvju, bet metāla jumta vietā ir nolaižams auduma jumts, kas ir savāžams vai paceļams elektriski tikai 30 sekunžu laikā, nospiežot attiecīgu taustiņu salonā vai uz atslēgas piekariņa. "T-Roc" kabrioletam bagāžas nodalījuma tilpums ir tikai 284 litri, kamēr standarta apvidniekam tas ir 445 l.