Kompānija "Mazda" publicējusi informāciju par tās jaunāko "SkyActiv" tehnoloģiju gammu, kas ietver dzinējus, transmisijas, kā arī vieglākas automobiļu virsbūves un šasijas. Visi šie jauninājumi sērijveida ražošanā gaidāmi jau nākamgad, kas ļaus uzlabot spēkratu ekonomiskos un ekoloģiskos raksturlielumus.
Viens no šiem jaunumiem ir benzīna dzinējs "SkyActiv-G" ar degvielas tiešo iesmidzināšanas sistēmu un 14:1 kompresijas pakāpi, kas, pēc "Mazda" apgalvojuma, ir visaugstākais rādītājs starp sērijveida benzīna motoriem. Tas ļaus dzinējam patērēt par 15 procentiem mazāk degvielas, bet tajā pašā laikā par 15% palielināt griezes momentu pie zemiem un vidējiem apgriezieniem. Jaunā dzinēja tilpums un citi raksturlielumi pagaidām netiek atklāti.
Savukārt jaunajam "SkyActiv-D" biturbo dīzeļmotoram ir tieši tāda pati kompresijas pakāpe kā iepriekšminētajam benzīna agregātam. Tomēr dīzeļdzinēja gadījumā tas ir viszemākais kompresijas raksturlielums. 2,2-litru motors atbilst stingrajām "Euro 6" ekoloģiskajām normām, attīsta 175 zirgspēkus, ir par 20% ekonomiskāks par citiem tāda paša tilpuma motoriem, bet tā CO2 izmešu daudzums izplūdē nepārsniegs 105 g/km.
Jaunā "SkyActiv-Drive" automātiskā pārnesumkārba, kā norāda "Mazda" pārstāvji, apvienos priekšrocības no tradicionālās automātiskās pārnesumkārbas, variatora un sekvenciālās pārnesumkārbas ar diviem sajūgiem. Tā ļaus degvielas patēriņu samazināt par aptuveni septiņiem procentiem. Savukārt "SkyActive-MT" mehāniskajā pārnesumkārbā ir samazināts berzes spēks.

Visbeidzot – "SkyActiv-Body" virsbūve būs par astoņiem procentiem vieglāka un par 30% izturīgāka, bet "SkyActive-Chassis" šasija būs par 14% vieglāka nekā līdzšinējās.

Apskati lietotu "Mazda" pārdošanas sludinājumus

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!